كتاب «ارض بیض» كه كار مشتركی از مرحوم گلابدره‌ای و علی خلیلی است، هشتم شهریور ماه در تالار مهر حوزه هنری رونمایی می‌شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، علی خلیلی از دوستان نزدیك و وصی قانونی سید محمود گلابدره‌ای در خصوص مراسم یادبود آن مرحوم گفت: ما در مراسم یادبود این هنرمند فقید كه روز هشتم شهریور ماه در تالار مهر حوزه هنری برگزار خواهیم كرد از كتاب «ارض بیض» كه توسط من و محمود گلابدره‌ای به نگارش درآمده رونمایی خواهیم كرد.

وی در ادامه افزود: این كتاب كه توسط انتشارات سوره مهر به چاپ خواهد رسید در واقع حكایت آشنایی من و محمود گلابدره‌ای است و در این كتاب یك قصه محمود و یك قصه از من نوشته‌ایم كه در آن روز، رونمایی خواهد شد.

خلیلی در خصوص دیگر برنامه‌های مراسم دومین سالگرد محمود گلابدره‌یی گفت: ما در این روز در چهار حوزه سخنران خواهیم داشت كه در حوزه سینما فرهاد توحیدی در خصوص تاثیر ادبیات بر سینمای ایران و شخصیت این هنرمند سخنرانی خواهد كرد. یوسفعلی میرشكاك از دیگر سخنرانانی خواهد بود كه در حوزه ادبیات انقلاب مطالبی را برای حضار بیان خواهد كرد و علیرضا قزوه مدیر مركز آفرینش‌های ادبی و من از دیگر سخنرانانی هستیم كه در خصوص شخصیت ادبی سید محمود گلابدره‌ای سخنرانی می‌كنیم.

وی در پایان گفت: البته از سایر هنرمندان كه به نوعی با آثار سید محمود گلابدره‌ای آشنایی دارند در این برنامه دعوت به عمل آمده كه سخنرانی خواهند داشت و به محض قطعی شدن اعلام خواهیم كرد.

همچنین در این برنامه، فیلم مستندی از محمود گلابدره‌ای به كارگردانی و تهیه كنندگی قاسمعلی فراست در خصوص زندگی این نویسنده پس از برگشت از آمریكا به نمایش گذاشته خواهد شد.

دومین سالگرد و یادبود سید محمود گلابدره‌ای، روز هشتم شهریورماه در تالار مهر حوزه هنری از ساعت ۱۷ برگزار خواهد شد.