برگزاری اردوی مشترک تیم های ملی کاراته سه کشور از شرق آسیا در تهران و تعین تکلیف بانوان کاراته‌کا برای اعزام به بازیهای آسیایی از مهمترین اخبار پیرامون این رشته ورزشی است. 

به گزارش خبرنگار مهر، تیم های کاراته کره جنوبی، هنگ کنگ و ماکائو در حالی برای برپایی اردوی مشترک وارد تهران شدند که قرار نیست تیم ملی کشورمان در این اردوی مشترک حضور پیدا کند. هدایت هر سه تیم  را مربیان داخلی برعهده دارند که همانند کشورمان آماده حضور در بازیهای آُسیایی می شوند. 
 
احمد صافی در تیم کره جنوبی، رضا رشید نیا در تیم ماکائو و محمود کرک آبادی در تيم هنگ کنگ فعالیت می کنند و قرار است به مدت دو هفته در ایران اردو زده و تمرین کنند. تیم کاراته کره جنوبی با 8کاراته کا(مرد و زن)، ماکائو با5 کاراته کا و هنگ کنگ با 11 کاراته کا به ایران آمده اند.
 
خبر دیگر از کاراته اینکه بانوان اعزامی به بازیهای آسیایی فردا معرفی می شوند. در پایان مسابقات انتخابی در وزن 50- کیلوگرم نسرین دوستی ، در وزن 55- کیلوگرم فاطمه چالاکی ، در وزن 61- کیلوگرم رزیتا علیپور ، در وزن 68- کیلوگرم پگاه زنگنه و در وزن 68+ کیلوگرم حمیده عباسعلی موفق به کسب عنوان نخست شدند. 
 
تیم ملی کاراته بانوان هم مانند مردان تنها چهار کاراته کا را می تواند به بازیهای آسیایی اعزام کند. به همین دلیل تصمیم گیری در خصوص 4 وزن اعزامی به بازیهای آسیایی اینچئون کره جنوبی فردا یکشنبه حضور مسئولان فدراسیون و اعضای کادر فنی انجام می شود.