تیم بسکتبال جوانان به منظور حضور در مسابقات قهرمانی آسیا و انتخابی جهان با ترکیبی متشکل از دوازده بازیکن عازم امروز عازم محل برگزاری این رقابت‌ها در قطر می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، بیست و سومین دوره مسابقات بسکتبال قهرمانی جوانان آسیا طی روزهای 28 مردادماه تا 6 شهریورماه در دوحه قطر برگزار خواهد شد. به همین منظور تیم بسکتبال جوانان ایران که با قهرمانی طی دو مرحله اول و دوم رقابت‌های قهرمانی غرب آسیا صاحب سهمیه آسیایی شد به عنوان تیم اول منطقه در این رقابت‌ها حضور خواهد داشت.

به همین منظور این تیم ظهر امروز یکشنبه از تهران عازم قطر خواهد شد تا آخرین جلسات تمرینی خود پیش از آغاز مسابقات قهرمانی آسیا را در دوحه انجام دهد. محمد یوسف‌وند، مهدی جعفری، محمدرضا رضایی، علی نصیری، آرش بنی مهدی، علی الله وردی، نوید رضایی‌فر، عبدالصمد سرودی، علیرضا قمری، درغو کارکاسیان، مهیار مهر و آرمی نظریان دوازده بازیکنی هستند که تیم جوانان را در این سفر همراهی خواهند کرد. سفر تیم بسکتبال جوانان به قطر ساعت 11:30 انجام خواهد شد.

بیست و سومین دوره مسابقات بسکتبال جوانان آسیا با حضور 14 تیم برگزار خواهد شد. ایران در گروه سوم این رقابت‌ها با تیم‌های قزاقستان، کویت و بحرین همگروه است. شاگردان میلوش پی‌ایچ نخستین دیدار خود را برابر بحرین برگزار می‌کنند سپس به ترتیب به مصاف کویت و قزاقستان می‌روند.

سه تیم برتر مسابقات بسکتبال قهرمانی جوانان سهمیه حضور در مسابقات قهرمانی جهان را به دست می‌آورند. ایران در دوره پیشین رقابت‌های قهرمانی آسیا که به میزبانی مغولستان برگزار شد با کسب عنوان سوم صاحب سهمیه جهانی شد.