خرم آباد - خبرگزاری مهر: مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان لرستان از آبگیری سد حوضیان این استان همزمان با هفته دولت خبر داد.

علی امید سیفی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: همزمان با فرا رسیدن هفته دولت امسال سد حوضیان شهرستان الیگودرز آبگیری خواهد شد.
 
وی با اشاره به اعتبار صرف شده برای این پروژه سد سازی لرستان عنوان کرد: در مجموع بیش از 410000 میلیون ریال برای اجرای این سد اعتبار هزینه شده است.
 
مدیر عامل شرکت آب منطقه ای استان لرستان با بیان اینکه با بهره برداری از سد حوضیان الیگودرز سه هزار هکتار از اراضی این شهرستان تبدیل به آبی شده و آب مورد نیاز صنعت این شهرستان نیز را نیز تامین خواهد شد گفت: همچنین مهار سیلاب رودخانه حوضیان و توسعه گردشگری از دیگر اهداف اجرای این سد در لرستان است.
 
سیفی ادامه داد: با بهره برداری از سد و شبکه حوضیان 31 میلیون و 200 هزار متر مکعب آب ذخیره خواهد شد که سه هزار هکتار آن برای آبیاری اراضی کشاورزی و دو میلیون متر مکعب به شهرک صنعتی الیگودرز اختصاص خواهد یافت.
 
وی با بیان اینکه عملیات اجرایی شبکه سد حوضیان از آبان ماه سال 88 آغاز شده است گفت: سد حوضیان سدی است مخزنی از نوع خاکی سنگریزه ای با هسته رسی که در یک کیلومتری جنوب شرق الیگودرز بر روی رودخانه الیگودرز احداث شده است.