ایلام - خبرگزاری مهر: فرمانده نیروی انتظامی استان ایلام گفت: محورهاي مواصلاتي به مناطق زلزله زده باز است.

به گزارش خبرنگار مهر، سردار علی دولتی در ستاد بحران استان از تخريب نيمي از ساختمان ها خبر داد.

سردار  علی دولتي درخصوص زلزله اي که صبح امروز در شهرستان مورموري ايلام به وقوع پيوست با اشاره به اينکه خوشبختانه اين زمين لرزه تلفات جاني نداشته افزود: مجروحان بلافاصله به بيمارستان اعزام شدند و در حال حاضر استاندار و جانشين فرمانده انتظامي در محل وقوع زلزله حاضر هستند.

فرمانده انتظامي استان ايلام تصريح کرد: درپی اين زمين لرزه ماموران پليس بلافاصله در محل وقوع حادثه حاضر و امنيت لازم را در منطقه برقرار کردند.

به گفته سردار دولتي تعدادي از مجروحان به بيمارستانهاي دزفول و ايلام انتقال يافتند.

محورهاي مواصلاتي به مناطق زلزله زده باز است

وی با اشاره به باز بودن مسيرهاي تردد به مناطق زلزله زده از مردم خواست براي امدادرساني زلزله زدگان از مراجعه غير ضروري به اين مناطق خودداري کنند.

سردار دولتی اظهار داشت: سه مسير ارتباطي به شهر مورموري به علت ريزش کوه مسدود شده بود که با تلاش يگان هاي امدادي اين سه مسير باز و هم اکنون تردد در آن ها ادامه دارد.

وي گفت: کوتاهترين مسير براي رسيدن به شهر مورموري ، مسير دهلران به مورموري است که اين مسير 70 کيلومتر مسافت دارد.

رئيس پليس استان با تأکيد بر حضور گشت هاي پليس راه استان در محورهاي مواصلاتي منتهي به مناطق زلزله زده از مردم خواست در صورت امکان از مراجعه ها و سفرهاي غير ضروري به اين مناطق خودداري کنند.

زمين لرزه مورموري تا کنون تلفات جاني نداشته است

دولتی با تاکيد بر حفظ آرامش و برقراري امنيت کامل در منطقه زلزله زده مورموري آبدانان، گفت: تلفات جاني ناشي از زلزله تا کنون گزارش نشده ولي مصدومان حادثه توسط يگان هاي امدادي به مراکز درماني منتقل شده اند.

وی با اشاره به اعزام نيروهاي کمکي و آمادگي کامل پليس براي ياري رساندن به زلزله زدگان گفت: اين زلزله تا کنون تلفات جاني نداشته است.

این مسئول تصريح کرد: بيشتر مصدومان به صورت سرپايي مداوا و تعداد کمي نيز به مراکز درماني در شهرستان هاي همجوار و مرکز استان اعزام شدند.

جانشين انتظامي استان ايلام خاطرنشان کرد: امنيت و سلامت روحي مردم مهمترين اولويت پليس براي کمک به زلزله زدگان است و در اين راستا از هيچ تلاشي دريغ نخواهد شد.

دولتی در ادامه به بازگشايي راههاي اصلي مناطق زلزله زده  اشاره کرد و گفت: پس از وقوع اين زلزله در ساعت 7 صبح راههاي منتهي به شهرستان آبدانان و بخش مورموري باز و تلاش براي امداد رساني در مناطق روستايي همچنان ادامه دارد.

اين فرمانده انتظامي در ادامه از اعزام کارشناسان مشاوره نيروي انتظامي به مناطق زلزله زده شده خبر داد و گفت: اين مشاوران به منظور کمک به مسائل روحي و رواني حادثه ديدگان به شهرستان آبدانان اعزام شدند.

اعزام مددکاران اجتماعي پليس به مناطق زلزله زده

فرمانده انتظامي استان ايلام از اعزام اکيپ هاي مرکز مشاوره به مناطق زلزله زده مورموري در شهرستان آبدانان خبر داد و در اين باره اظهار داشت: مهمترين موضوعي که در حال حاضر براي مردم و خانواده هاي زلزله زده مهم است بازيابي روحيه و آرامش رواني است.

وي ادامه داد: کارشناسان مرکز مشاوره و مددکاران اجتماعي پليس استان با هدف کمک به خانواده هاي زلزله زده شده به اين مناطق اعزام شده اند.

 فرمانده انتظامي استان ايلام تصريح کرد: کودکان و نوجوانان به علت ترس هاي بوجود آمده در خطر آسيب هاي رواني اين حادثه قرار دارند که به همين منظور سعي خواهيم کرد آرامش را به آن ها بازگردانيم.