خرم آباد - خبرگزاری مهر: مدیر کل مدیریت بحران استان لرستان با اشاره به خسارت زلزله ایلام به برخی واحدهای مسکونی شهری و روستایی پلدختر، از اعزام تیم هایی برای برآورد خسارات زلزله خبر داد.

رضا آریایی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: به دنبال وقوع زلزله های متعدد و شدید در مورموری آبدانان از توابع استان ایلام، شهرستان پلدختر در استان لرستان نیز به دلیل همسایگی با این استان دچار لرزش ها و تکانهای شدیدی شد.

وی یادآور شد: در این راستا خساراتی به تعدادی از واحدهای مسکونی نامقاوم شهری و روستایی پلدختر و همچنین اسطبلهای نگهداری دام وارد شده است.

مدیر کل مدیریت بحران استان لرستان با بیان اینکه خسارات وارد شده به هیچ کدام از واحدهای مسکونی شهری و روستایی 100 درصدی نیست، بیان داشت: در حال حاضر تیم هایی به منظور ارزیابی و برآورد خسارات متشکل از بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان لرستان و جهاد کشاورزی به روستاها و مناطق مختلف شهری اعزام شده اند.

آریایی با بیان اینکه فعلا حجم خسارات وارد شده به شهرستان پلدختر مشخص نیست عنوان کرد: متاسفانه به دنبال وقوع این زمین لرزه های متعدد و شدید تعدادی از واحدهای مسکونی روستایی و شهری نامقاوم دچار ترک های شدیدی شده اند.

وی در ادامه سخنان خود با بیان اینکه ستاد مدیریت بحران استان لرستان در طول 48 ساعت آینده همچنان در حالت آماده باش قرار دارد افزود: همچنین با توجه به وحشت مردم پلدختر از وقوع این زمین لرزه ها با همکاری هلال احمر استان لرستان کمپهای اسکان اضطراری در چهار نقطه شهر پلدختر دایر خواهد شد.

مدیر کل مدیریت بحران استان لرستان ادامه داد: پلدختری هایی که نگران وقوع زمین لرزه های احتمالی بوده و یا دارای خانه های نامقاوم هستند در صورت تمایل می توانند در این کمپهای اسکان اضطراری مستقر شوند.

بنابر این گزارش زمین‌لرزه‌ای به بزرگی 6.1 در مقیاس امواج درونی زمین (ریشتر) صبح امروز در ساعت7 و 02 دقیقه و 5 ثانیه در عمق 10.2 کیلومتری زمین در مورموری ایلام رخ داد و پس از آن نیز حوالی ساعت 9 و 55 دقیقه صبح امروز زلزله 6 ریشتری دوم رخ داد که این زمین لرزه ها علاوه بر ایلام، در شهرستانهای مختلف استان لرستان نیز احساس شد.

به دنبال وقوع این زمین لرزه ها هم اکنون شمار زیادی از مردم پلدختر بیرون از منازل مسکونی خانه و کاشانه خود را ترک کرده و در خیابانها و مکان های عمومی نظیر پارک ها حضور دارند و لحظات بسیار سخت و دلهره آوری تجربه می کنند.

با توجه به وقوع پس لرزه ها و زلزله های خفیف در شهرستان پلدختر موجی از نگرانی در بین شهروندان این شهرستان نیز به وجود آمده است.

به دنبال وقوع زلزله های 6 ریشتری شهر مورموری استان ایلام، دامنه خسارات به شهرستان پلدختر در همسایگی شهرستان آبدانان ایلام کشیده شده تا خسارت به واحدهای روستایی، اصطبلهای نگهداری دام، اراضی کشاورزی، ریزش کوه در محور پل زال و خسارت به یکی از خطوط انتقال آب پلدختر از تبعات این زلزله باشد.

همچنین فرماندار شهرستان کوهدشت نیز از خسارت به یک باب ساختمان روستایی در روستای اشتره گل گل شهرستان کوهدشت به دنبال این زلزله خبر داد و گفت: این زلزله همچنین باعث ترک برداشتن ساختمان دهیاری این روستا نیز شده که هیچ کدام از این خسارات منجر به مجروح شدن کسی نشده است.

برچسب‌ها