خرم آباد - خبرگزاری مهر: مدیر کل مدیریت بحران استان لرستان از اعزام یک دستگاه اتوبوس آمبولانسی برای زلزله زدگان ایلام خبر داد.

رضا آریایی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: به دنبال وقوع زلزله های متعدد و شدید در مورموری آبدانان از توابع استان ایلام کمک های امدادی از استان لرستان برای زلزله زدگان ایلامی ارسال شد.

وی یادآور شد: در این راستا مطابق اعلام نیاز جمعیت هلال احمر استان ایلام برای استفاده زلزله زدگان تعداد سه هزار تخته پتو به شهر مورموری استان ایلام ارسال شد.

مدیر کل مدیریت بحران استان لرستان با اشاره به دیگر کمکهای ارسالی از استان لرستان برای مناطق زلزله زده ایلام، بیان داشت: همچنین به دنبال اعلام نیاز مسئولان جمعیت هلال احمر استان ایلام دو تیم امداد و نجات از استان لرستان به منظور اسکان زلزله زدگان و توزیع مواد غذایی به استان ایلام اعزام شدند.

آریایی تصریح کرد: با توجه به نیاز مردم منطقه به آب و مواد غذایی 30 هزار بطری آب معدنی برای زلزله زدگان ارسال شد که از این تعداد 10 هزار بطری از سوی هلال احمر و 20 هزار بطری از سوی آب و فاضلاب شهری برای زلزله زدگان ارسال شد.

وی همچنین از ارسال هشت هزار قوطی غذای کنسرو شده برای مردم زلزله زده ایلام از سوی جمعیت هلال احمر استان خبر داد.

مدیر کل مدیریت بحران استان لرستان اظهار داشت: بنا به درخواست مسئولان این استان سه دستگاه تانکر سیار حمل آب شرب از لرستان به شهر مورموری آبدانان از توابع استان ایلام اعزام شده است.

آریایی یادآور شد: همچنین یک دستگاه اتوبوس آمبولانسی به ظرفیت 9 تخت به همراه تجهیزات و امکانات لازم از استان لرستان به مناطق زلزله زده ایلام ارسال شده است.

وی ارسال هزار دستگاه چادر اسکان اضطراری به مناطق زلزله زده را از دیگر کمکهای ارسالی از استان لرستان برشمرد.

بنابر این گزارش زمین‌لرزه‌ای به بزرگی 6.2 در مقیاس امواج درونی زمین (ریشتر) صبح روز دوشنبه در ساعت7 و 02 دقیقه و 5 ثانیه در عمق 10.2 کیلومتری زمین در مورموری ایلام رخ داد و پس از آن نیز طی 24 ساعت گذشته چهار زمین لرزه بین 5 و 6 ریشتری در این منطقه رخ داد که این زمین لرزه ها علاوه بر ایلام، در شهرستانهای مختلف استان لرستان نیز احساس شد.