سمنان – خبرگزاری مهر: مدیرعامل شرکت توزیع برق استان سمنان با بیان اینکه همزمان با هفته دولت 70 پروژه این شرکت افتتاح می شود گفت: برای این پروژه ها بالغ بر 62 میلیارد و 399 میلیون ریال سرمایه گذاری شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، سید محمد موسوی زاده صبح سه شنبه در آستانه هفته دولت و در نشستی خبری با خبرنگاران در محل شرکت توزیع برق استان سمنان با اشاره به افتتاح 70 پروژه برق رسانی در استان اظهار داشت: از این تعداد 22 پروژه با حجم هزینه 26 میلیارد و 934 میلیون ریال در بخش توسعه و بهینه سازی شبکه ها و تاسیسات توزیع برق برای ظرفیت سازی مشترکان جدید، 15 پروژه احداث ایستگاه های توزیع برق، 14 پروژه روشنایی معابر، 9 پروژه تقویت شبکه و تامین برق شهرک ها و مجتمع های مسکونی و 10 پروژه تبدیل شبکه سیم مسی به کابل خودنگهدار است.

وی ادامه داد: از این تعداد 15 پروژه در مناطق روستایی و با سرمایه گذاری بالغ بر سه میلیارد و 701 میلیون ریال اجرا شده است.

6 پروژه در حوزه توزیع برق استان سمنان کلنگ‌زنی می شود

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان سمنان همچنین از کلنگ‌زنی شش پروژه در حوزه توزیع برق استان سمنان طی هفته دولت امسال خبر داد و گفت: برای این پروژه‌ها سه میلیارد و 608 میلیون ریال هزینه خواهد شد.

موسوی‌زاده با بیان اینکه این طرح‌ها در گرمسار، مهدی‌شهر و بسطام کلنگ‌زنی می‌شود گفت: تبدیل چهار هزار متر شبکه سیمی به کابل خودنگهدار در بلوار شهید آیت‌الله صدوقی گرمسار با اعتبار یک میلیارد و 100 میلیون ریال اجرایی می‌شود.

وی افزود: جابه‌جایی چهار هزار و 150 متر شبکه 20 کیلو ولت در شهمیرزاد نیز با اعتبار یک میلیارد و 38 میلیون ریال، تأمین برق مسجد سیدالشهدا و گلزار شهدای روستای گلستان با اعتبار 90 میلیون ریال، احداث یک هزار و 280 متر شبکه توزیع برق در بلوار شیخ ابوالحسن خرقانی در بسطام با 450 میلیون ریال، تأمین روشنایی در قلعه‌نو خرقان و کلاته‌خیج نیز با 380 و 550 میلیون ریال به زودی در این استان به مرحله اجرا می‌رسد.

واگذاری 12 هزار و 481 انشعاب جدید به مشترکان

مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق منطقه ای استان سمنان با اشاره به خدمات دولت تدبیر و امید یادآور شد: در فاصله هفته دولت پارسال تا هفته دولت امسال چهار هزار و 122 پروژه توسط توزیع برق با سرمایه گذاری بیش از 230 میلیارد ریال اجرا شده است.

موسوی زاده با اشاره به فعالیتهای صنعت توزیع برق استان در دولت تدبیر و امید تصریح کرد: از ابتدای مرداد سال گذشته تاکنون پروژه احداث شبکه های هوایی و زمینی، نصب پست های توزیع  و افزایش ظرفیت های پست توزیع، جذب مشترکان جدید، برق رسانی به روستاها و نصب سر چراغ روشنایی معابر از جمله فعالیت های انجام شده است.

وی گفت: در یک سال گذشته طرح هایی نظیر 169 کیلومتر شبکه هوایی توزیع و 19 کیلومتر شبکه زمینی توزیع نیز به بهره برداری رسیده است.

وی همچنین از واگذاری 12 هزار و 481 انشعاب جدید به مشترکان استان در یکسال گذشته خبر داد.

اجرای 7 رزمایش خدمت متعالی با هدف بهسازی و نوسازی شبکه های برق

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان سمنان به اجرای هفت رزمایش خدمت متعالی با هدف بهسازی و نوسازی شبکه های برق در این استان در این مدت اشاره کرد و گفت: این خدمات در قالب طرحی جهادی بسیجی در استان اجرا شده است.

موسوی زاده اجرای این رزمایش ها را موجب صرفه جویی 351 مگاواتی در مصرف برق دانست که از طریق ساماندهی و بهسازی و نیز اصلاح شبکه ها و ایستگاه های توزیع برق حاصل شده است.

وی گفت: در قالب این رزمایش ها 116 کیلومتر شبکه به صورت جهادی اصلاح و 33 ایستگاه توزیع برق نیز بهسازی و بازسازی شده است.

رسانه ها نقش موثری در فرهنگ سازی مصرف بهینه برق ایفا می کنند

مدیر عامل شرکت توزیع برق استان سمنان با بیان اینکه شرکت توزیع برق استان سمنان با 11 هزار کیلومتر شبکه 335 هزار مشترک را در این استان تحت پوشش دارد افزود: بیش از 73 درصد از انرژی برق در استان صرف امور تولیدی در بخش های صنعت و کشاورزی می شود.

موسوی زاده با تاکید بر اینکه رسانه ها نقش موثر و بسزایی در فرهنگ سازی و آگاه سازی موارد مرتبط با مدیریت مصرف بهینه برق ایفا می کنند، بیان داشت: انعکاس مشکلات مردمی به مسئولین باعث افزایش مطالبات مردم شده و ارتقای خدمت رسانی را به همراه دارد.

وی با اشاره به اینکه متوسط مصرف غیر مولد برق (خانگی) در استان سمنان حدود یک هزار و 700 کیلو وات ساعت است اظهار داشت: متوسط مصرف سالانه در دنیا 900 کیلو وات ساعت و در کشور حدود دو هزار و 700 کیلو وات ساعت است.

استمرار اطلاع رسانی کمک شایانی در نهادینه سازی صرفه جویی منطقی دارد

مدیر عامل شرکت توزیع برق استان سمنان خاطرنشان ساخت: اگر این استان موفق شده تا متوسط مصرف مشترکان کاهش یابد، نقش اصحاب رسانه های دیداری، شنیداری و مکتوب بسیار تاثیرگذار بوده است.

موسوی زاده تصریح کرد: استمرار اطلاع رسانی و مشارکت بیش از پیش رسانه های جمعی کمک شایانی در نهادینه سازی صرفه جویی منطقی مشترکان را در بر دارد.

وی همچنین در خاتمه از تلاش و زحمات ارزشمند خبرنگاران و دست اندرکاران رسانه های جمعی در منعکس کردن اخبار و رویدادهای صنعت توزیع برق استان نیز تقدیر و تشکر به عمل آورد.