کرمانشاه ـ خبرگزاری مهر: مدیرکل حفاظت از محیط زیست استان کرمانشاه گفت: با تلاشهای شبانه روزی یگان حفاظت محیط زیست کرمانشاه و همکاری مردم، از ابتدای سالجاری تاکنون بیش از 67 شکارچی غیرقانونی در طبیعت این استان دستگیر و تحویل مقامات قضایی داده شده اند.

تورج همتی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: کرمانشاه جزو استانهایی است که از نظر تنوع زیستی در جایگاه ممتازی قرار دارد.

مدیرکل حفاظت از محیط زیست استان کرمانشاه با اشاره به اینکه این ویژگی و برتری زیستی در استان کرمانشاه نشات گرفته از نزدیکی و قرابت با رشته کوه زاگرس می باشد، گفت: همین طبیعت و محیط زیست زیبا و متنوع خود باعث شده است که وظایف این سازمان ومحیط بانان آن نیز چند برابر شود.

وی در ادامه با اشاره به اینکه کرمانشاه از نظر داشتن جنگلها و چشم اندازهای طبیعی جزو استانهی وسیع کشور نیز محسوب می شود، افزود: متاسفانه سازمان محیط زیست استان کرمانشاه به اندازه کافی پرسنل و محیط بان برای حفاظت از محیط زیست در اختیار ندارد از همین رو از مردم درخواست داریم که خود آنها حافظان طبیعت باشند.

همتی گفت: یکی دیگر از مشکلات موجود در استان کرمانشاه، پدیده شکار غیرمجاز است. این امر امروزه به تفریح و سرگرمی برخی از افراد تبدیل شده است که به شدت محیط زیست و تنوع جانوری کرمانشاه را تهدید می کند.

مدیرکل حفاظت از محیط زیست استان کرمانشاه گفت: هر ساله یگان حفاظت اداره کل محیط زیست استان کرمانشاه اقدام به دستگیری و توقیف شکارچیان قانون شکن و متخلف می کند.

وی با اشاره به اینکه برای مبارزه جامع تر و بهتر با شکارچیان متخلف، نیازمند مشارکت و همراهی مردم هستیم، اظهار داشت: با تلاشهای شبانه روزی یگان حفاظت این اداره کل و نیز همکاری و همراهی مردم، از ابتدای سالجاری تاکنون بیش از 67 شکارچی غیرقانونی در طبیعت این استان دستگیر و تحویل مقامات قضایی داده شده اند.

همتی با اشاره به اینکه این عمل شکارچیان غیرقانونی باعث از بین رفتن گونه های جانوری نادر در این استان خواهد شد، افزود: متاسفانه بسیاری از پرندگان در معرض انقراض مورد هدف و شکار این شکارچیان متخلف در استان کرمانشاه هستند.

وی با اشاره به اینکه دستگیری شکارچیان متخلف در استان کرمانشاه نسبت به دوره مشابه سال گذشته رشد داشته است، گفت: کبک، تیهو، کبوتر، دراج و ماهی و... بیشترین گونه های جانوری است که توسط شکارچیان غیرمجاز در استان کرمانشاه شکار می شوند.