جودوکار جوان ایرانی در حالی موفق به کسب مدال طلای بازیهای المپیک نوجوانان شد که در جدال پایانی آسیب دیده بود و با همان وضعیت تا پایان مبارزه را ادامه داد. این مدال در شرایطی برای جودو ایران به دست آمد که این رشته چند سالی بود در حسرت یک مدال طلا ناکامی ها را پشت سر می گذاشت!

به گزارش خبرنگار مهر، رامین صفویه روز سه شنبه دست به کار بزرگی است. در حالی که جودو ایران مدتهاست رنگ مدال طلا را ندیده، این جودوکار قزوینی با رسیدن به نشان زرین این خلاء را تا حدودی پر کرد. آخرین بار دو سال قبل جواد محجوب در رقابتهای قهرمانی آسیا و پس از آن گراند اسلم مسکو روی سکوی قهرمانی ایستاده بود و بعد از آن هر چه بود نقره و برنز بود.
 
اما صفویه با کسب مدال طلا در المپیک نوجوانان کار بزرگی انجام داد. شاید بتوان صفویه را محصول برنامه ریزی پایه ای فدراسیونی عنوان داشت که مسئولانش دو سال است از طراحی و اجرای برنامه هایی پایه و پشتوانه سازی سخن می گویند ولی برای قضاوت در این خصوص زود است و باید تا مسابقات قهرمانی نوجوانان و جوانان آسیا و بعد از آن مسابقات جوانان آسیا تحمل کرد. 
 
اما همین مدال که در حضور مسئولان کاروان ورزشی کشورمان رئیس اتحادیه آسیا و رئیس فدراسیون جهانی به دست آمد می تواند تبعات مثبتی برای جودو ایران داشته باشد و امیدواریم سرآغازی باشد بر خروج جودو از بن بستی که چند سالی است در آن مانده!
 
جودوکار جوان کشورمان بعد از کسب مدال طلای مسابقات جودو در المپیک نوجوانان نانجینگ گفت: ایستادن روی سکوی المپیک احساس بسیار خوبی داشت، اینکه به عنوان اولین جودوکار ایرانی موفق به کسب چنین مدالی شدم برای من افتخار بزرگی است. رویا پرداز نیستم ولی به کسب مدال طلای المپیک  فکر می کنم.
 
وی افزود: این دوره از رقابتها در سطح فنی بالای برگزار شد، همه رقبا با آمادگی خوبی به میدان آمده بودند و مبارزات سخت و دشواری شاهد بودیم. من با تمرینات سخت و فشرده ای که طی ماههای اخیر پشت سر گذاشته بودم برای موفقیت در این مسابقات از هر جهت آماده بودم. 
 
صفویه در مورد رقبای خود گفت: رقیب آلمانی جودوکار سرسختی بود و برای پیروزی بر او به مشکل برخوردم. در واقع یکی از بهترین جودوکارانی بود که در طول دو سه سال گذشته با او مبارزه کرده بودم. اما در مبارزه پایانی برابر نماینده قرقیزستان با وجود آنکه رقیب قدرت بدنی بالایی داشت ولی خوب توانستم با ضربه فنی پیروز از میدان خارج شوم.
 
این جودوکار جوان در خصوص آسیب دیدگی در مبارزه فینال گفت: در دیدار پایانی از ناحیه کشاله ران آسیب دیده و با کمک مربیان به روی سکوی قهرمانی رفتم. بعد از آن راهی بیمارستان شده و قسمت آسیب دیده را پانسمان کردم تا بعد از بازگشت به تهران کار مداوا را جدی دنبال کنم.
 
قهرمان المپیک نوجوانان ادامه داد: من در چند ماه اخیر تمرینات سختی را پشت سر گذاشتم. فدراسیون برنامه خوبی برای من تدارک دیده بود و اینکه مربی اصلی من در کنارم بود خیلی تاثیر داشت. معتقدم جودو ایران شایستگی های زیادی دارد به شرط آنکه امکانات لازم برای اجرای برنامه های پایه ای فدراسیون و به نتیجه رسیدن فراهم شود. 
 
صفویه در پایان گفت: این مدال افتخار بزرگی برای من بود. این مدال را به پدر و مادرم تقدیم می کنم که زحمات زیادی برای من کشیدند و جا دارد از تمام زحمات آنها و همچنین مربی خودم اردشیر موحد دانش تشکر کنم.
 
تیم ملی جودو ایران در المپیک نوجوانان نانجینگ تنها می توانست یک سهمیه کسب کند که رامین صفویه با کسب مدال برنز مسابقات نوجوانان جهان در سال 2013 به این مسابقات راه يافت و روز سه شنبه نیز توانست مدال طلا را از آن خود کند.