اردبیل – خبرگزاری مهر: دادستان عمومی و انقلاب اردبیل از اجرای طرح تخصصی کردن شعبات دادگستری استان خبر داد.

ناصر عتباتی در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه این طرح در دو شعبه اجرایی شده تصریح کرد: شعبه محیط زیست و شعبه سرقت و کلاهبرداری به صورت ویژه به جرایم مربوط به خود می پردازند.

وی در خصوص ضرورت ایجاد شعبه تخصصی رسیدگی به جرایم مطبوعات اضافه کرد: این طرح قابل توجه بوده و در آینده نزدیک اجرای آن برنامه ریزی خواهد شد.

به گفته دادستان اردبیل توسعه این طرح برای جرایم مختلف به ویژه جرایم خاصی که تفاوت قابل توجه با سایر جرامی دارد دنبال می شود.

عتباتی اضافه کرد: به منظور بهینه کردن عملکرد دادگستری و دادگاه های انقلاب و عمومی عریضه نویس های اطراف نهادهای قضایی ساماندهی شده است.

وی افزود: حضور عریضه نویس ها در شان مردم و نهادهای قضایی نبود و از همین رو تمامی عریضه نویس ها در داخل دادسرا در مکان فیزیکی مناسبی ساماندهی شده اند.

وی تاکید کرد: این تعداد علاوه بر این از آموزش های تخصصی حقوقی بهره گرفته و فعالیت این گروه به صورت حرفه ای تر در جریان است.

دادستان اردبیل همچنین از ایجاد واحد مطالعه ویژه زندان خبر داد و گفت: این واحد با همکاری زندان و شورای حل اختلاف ایجاد شده است.

عتباتی با بیان اینکه اغلب قتل ها در حالت هیجانی اتفاق می افتد، اضافه کرد: در این واحد مشکلات جرایم از منظر حقوقی و اجتماعی مورد مطالعه قرار خواهد گرفت.