اراک-خبرگزاری مهر: مدیرکل ورزش و جوانان استان مرکزی گفت: رعایت اخلاق، صیانت از ارزش‌های دینی و انقلابی توسط ورزشکاران رمز موفقیت در میادین ورزشی است.

به گزارش خبرنگار مهر، سعید ملکی، ظهر چهارشنبه در نشست هم‌اندیشی نخبگان جوان ضمن تقدیر و تجلیل از دانش‌آموزان برتر استان مرکزی، افزود: جوانان و نوجوانان ورزشکار با رعایت موازین اسلامی در همه میادین ورزشی حضور داشته و عزت و شکوه ایران اسلامی را در رشته های ورزشی مختلف به نمایش گذاشتند.

وی با بیان اینکه  حضور جوانان و نوجوانان در میادین ورزشی نشانه عزم ملی و غیرت مثال نزدنی پهلوانان ایران اسلامی است، گفت: مقام معظم رهبری بر ورزش پهلوانی و رعایت سجایای اخلاقی در میادین ورزشی تاکید بسیار داشتند.

مدیرکل ورزش و جوانان استان مرکزی ادامه داد: ورزشکاران با رعایت موازین اسلامی و پیروزی در ورزش‌های مختلف و سطح گوناگون، بستر‌ساز بسط و گسترش انقلاب اسلامی در جوامع بشری هستند.

ملکی با تاکید بر اینکه اخلاق نیکو سبب انتقال فرهنگ ایرانیان و شگفتی‌های انقلاب اسلامی به جهانیان می‌شود، اظهار کرد: ورزشکاران با حضور در مسابقات جهانی و بین المللی می توانند پیام انقلاب را به گوش جهانیان برسانند.

وی بر تشویق فرزندان توسط خانواده ها به ورزش‌های ملی، بومی و محلی این مرز و بوم تاکید کرد و گفت: ورزش‌هایی همچون شنا، تیراندازی و سوارکاری ریشه در اسلام و مقدسات دینی مسلمانان داشته و پیامبر اکرم (ص) به پرداختن و آموزش به فرزندان به عنوان اولویت های مورد نیاز آنان تاکید داشتند.

مدیر کل ورزش و جوانان استان مرکزی با اشاره به حضور نوجوانان و جوانان ورزشکاران و کسب مقام برتر در جهان در رشته های ورزشی وزنه برداری، کشتی، باستانی و حتی ورزش های رزمی،  افزود: این مدال های رنگارنگ پرچم جمهوری اسلامی ایران را در کشورهایی ضد نظام و ایران اسلامی به اهتزاز درآورده و سبب عزت و سربلندی ایران اسلامی شده است.

حضرت علی(ع) الگوی ورزشکاران

ملکی در بخش دیگری از سخنانش با تاکید بر اینکه حضرت علی(ع) الگوی بی بدیل در ورزش های پهلوانی و زورخانه است، اضافه کرد: ورزشکاران در رشته های ورزشی مختلف نیز می توانند با الگوگیری از آن حضرت اخلاق و منش پهلانی را در خود تقویت کرده و در عرصه های ورزشی بدرخشند.

وی همچنین به نقش ورزش وکسب موفقیت در بخش های مختلف زندگی اشاره کرد و افزود: ورزش در علاوه بر سلامت روح و جسم سلامت جامعه، رفع معضلات اجتماعی چون اعتیاد، تقویت بنیان نظامی و دفاع مقدس، رشد و ارتقای سطح تولیدات داخلی و اقتصادی را به دنبال دارد.

مدیرکل ورزش و جوانان استان مرکزی ایجاد نشاط، شادابی و امید را از دیگر نتایج ورزش دانست و تصریح کرد: گرایش نوجوانان به ورزش های پهلوانی، روزخانه ای، ملی، بومی و محلی در هویت بخشی موثر بوده و سبب ترویج فرهنگ پهلوانی میان آنان می شود.

در این مراسم معاون آموزشی موسسه نسیم رحمت نیز گزارشی از فعالیت های این موسسه ارائه کرد.