خرم آباد - خبرگزاری مهر: معاون امور حقوقی، مجلس و استانهای وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تنها متولی در حوزه حجاب و عفاف نیست بلکه بخشی از وظایف این مقوله بر عهده این وزارت خانه است.

به گزارش خبرنگار مهر، حسین نوش آبادی ظهر پنج شنبه در حاشیه معارفه مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان و در پاسخ به سوالات خبرنگار مهر با اشاره به برنامه های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در حوزه حجاب و عفاف اظهار داشت: برنامه های قرآنی و همچنین مقوله حجاب و عفاف در راس برنامه ها و همچنین موضوعات مهم و محوری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی قرار دارد.

وی با بیان اینکه حجاب نماد و شاخص فرهنگی، دینی و اسلامی ما و همچنین جزء سیاستها و چارچوبهای نظام مقدس جمهوری اسلامی است عنوان کرد: در این راستا وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تنها متولی در حوزه حجاب و عفاف نیست بلکه بخشی از وظایف این مقوله بر عهده این وزارت خانه است.

معاون امور حقوقی، مجلس و استانهای وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه وظایف دستگاههای مختلف در این رابطه در شورای فرهنگ عمومی پیش بینی شده است گفت: در این راستا همه دستگاهها باید به وظیفه خود در راستای ترویج فرهنگ حجاب و عفاف بپردازند و ما هم به نوبه خود بخشهایی از این موضوع را که به ما واگذار شده انجام خواهیم کرد.

نوش آبادی با تاکید بر اینکه ما نیز بر ضرورت ترویج فرهنگ حجاب و عفاف اعتقاد راسخ داریم گفت: البته در این رابطه تنها به موضوع ظاهر نباید توجه داشته باشیم بلکه علاوه بر ظاهر موجه باید به محتوا و نیازهای درونی و معنوی نیز توجه کنیم.

وی با بیان اینکه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از هر طرحی که موجب اعتلای فرهنگ دینی و همچنین فرهنگ حجاب و عفاف در جامعه شود استقبال می کند چرا که این امر هم نماد ایرانی و هم نماد اسلامی است گفت: باید اقدامات لازم را برای رسیدن به نقظه مطلوب در این زمینه انجام دهیم البته این امر باید بدون اجبار و اکراه صورت گیرد.

معاون امور حقوقی، مجلس و استانهای وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: این موضوع یک مقوله فرهنگی است و باید کارهای فرهنگی، هنری و ارشادی در دستور کار قرار گیرد.

نوش آبادی با تاکید بر اینکه پرداخت به این مسائل نباید از منظر قدرت صورت گیرد گفت: باید با اقدامات فرهنگی به گونه ای اقدام کنیم که مردم به اهمیت این موضوع پی ببرند چرا که اجبار، سخت گیری، ایجاد تنش و درگیری در این زمینه به مصلحت نیست.

اعتبارات بخش فرهنگ و هنر باید سال آینده به هزار میلیارد تومان برسد

وی همچنین در بخش دیگری از سخنان خود به اعتبارات این وزارت خانه اشاره کرد و گفت: شش هزار میلیارد ریال بودجه فرهنگ و هنر وزارتخانه طی امسال بوده که نسبت به سال قبل پنج درصد رشد داشته که البته این رشد کافی و منطبق با برنامه و اهداف ما نیست.

معاون امور حقوقی، مجلس و استانهای وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: اعتبارات بخش فرهنگ و هنر باید سال آینده به هزار میلیارد تومان برسد.

اولویت اصلی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تکمیل پروژه بالای 70 درصد است

نوش آبادی همچنین به ایجاد مجتمع های فرهنگی و هنری در مراکز استانهای کشور اشاره کرد و گفت: هم اکنون بسیاری از مراکز استانهای کشور این مراکز و مجتمع های فرهنگی و هنری را دارند و در برخی دیگر هنوز این مراکز ایجاد نشده و یا نیمه تمام هستند.

وی با بیان اینکه اولویت اصلی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تکمیل پروژه بالای 70 درصد است عنوان کرد: همچنین واگذاری پروژه های زیر 50 درصد پیشرفت فیزیکی به بخش خصوصی نیز از دیگر برنامه های این وزارت خانه برای تکمیل پروژه های عمرانی در حوزه فرهنگ و هنر است.