خرم آباد - خبرگزاری مهر: مدیر کل دفتر هماهنگی امور استانهای وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از توزیع برنامه های فرهنگی و هنری در شهرستانها و استانهای مختلف کشور خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد مهدی احمدی در حاشیه مراسم معارفه مدیر کل جدید اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: ملاک انتخاب مدیران کل در ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی عقلانیت و دانش است و ما جناحی و سلیقه ای با مدیران کل برخورد نمی کنیم چرا که دولت ما دولت تدبیر، دولت عقلانیت و دولت اعتدال است.

وی با اشاره به اینکه در وزارت ارشاد از مدیرانی استفاده می کنیم که به لحاظ شخصیتی دارای یک شخصیت فرهنگی و هنری باشند اضافه کرد: این مدیران بایستی از مقبولیت عمومی در بین اصحاب فرهنگی و هنری برخوردار بوده و مشی آنها مشی عقلانیت و اعتدال باشد.

احمدی ادامه داد: هم از مدیران اصولگرا و هم از مدیران اصلاح طلب در ادارات کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کشور استفاده شده است.

مدیر کل دفتر هماهنگی امور استانهای وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به بحث تغییرات مدیریتی در سطح ادارات کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کشور اشاره کرد و بیان داشت: بخشی از مدیران کل مربوطه را ابقا کردیم و بخشی دیگر را که ماموریت آن ها به اتمام رسیده بود کنار گذاشته و سعی کردیم مدیرانی را انتخاب کنیم که با سیاست های دولت هماهنگ باشند.

احمدی در بخش دیگری از صحبت های خود عنوان کرد: بنابر این شده است که برنامه ها، جشنواره ها و همایش های مربوط به حوزه فرهنگ و ارشاد از تهران به سوی استان ها آورده شود و استان ها نیز برنامه های مراکز استانی خود را در شهرستان ها برگزار کنند تا از این طریق استان ها تقویت شده و از ظرفیت فرهنگی هنری استان ها هم در عرصه ملی و هم در عرصه بین المللی استفاده شود.

وی گفت: برای رفع کمبودهای ادارات کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کارشناسان وزارت ارشاد در استان ها مسائل را آسیب شناسی کرده و کمبودها را شناسایی می کنند و برای رفع و چاره اندیشی در اختیار معاونتهای مربوطه قرار می دهند.

مدیر کل دفتر هماهنگی امور استانهای وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تصریح کرد: یکی از وظایف ادارات کل فرهنگ و ارشاد اسلامی ایجاد یک بانک اطلاعاتی از هنرمندان و رزومه کاری و شخصیتی آن ها است که در این راستا مدتی است مدیران کل اقدام به انجام این کار کرده اند.