تبریز- خبرگزاری مهر: مدیرعامل شرکت مخابرات ایران گفت: تلاش می کنیم در هفته دولت شاهد صدور مجوز نسل سوم و چهارم تلفن همراه باشیم تا مردم بتوانند از این امکانات نیز بهره مند شوند.

به گزارش خبرنگار مهر، کاظم ابراهیمی ظهر پنجشنبه در در مراسم افتتاح پروژه های ارتباطات و فناوری اطلاعات در آذربایجان شرقی اظهار داشت: برای ایجاد امکانات سیستم های موبایل، تلفن ثابت و تامین اینترنت در آذربایجان شرقی مبلغ 156 میلیارد ریال هزینه کرده ایم تا مردم این مناطق بتوانند تجهیزات بهتری در اختیار داشته باشند.

وی ادامه داد: همچنین 574 ایستگاه تلقن موبایل در این استان راه اندازی و نوسازی شده و این استان آمادگی لازم برای اجرای طرح نسل سوم تلفن همراه را دارد که امیدواریم در طول هفته دولت شاهد به بار نشستن نسل سوم تلفن همراه و در کنار آن صدور مجوز برای نسل چهارم نیز باشیم.

ابراهیمی با بیان اینکه این استان از جمله استان های پیشرو در استفاده از تجهیزات نوری است، گفت: در هفته دولت شاهد نصب 35 کافو نوری در استان خواهیم بود.

مدیرعامل شرکت مخابرات ایران با اشاره به پوشش کامل تلفن های همراه در جاده های اصلی و فرعی استان گفت: در جاده های فرعی نیز شاهد پوشش بالای خط دهی هستیم هرچند نباید از تقویت خط دهی در نقاط مختلف غافل شویم.

وی افزود: همچنین در جریان زلزله ارسباران نوسازی 62 مسجدو مدرسه را متقبل شدیم که چهار میلیارد تومان در این راستا هزینه کرده ایم.