ایلام - خبرگزاری مهر: رئیس بیمارستان رسول اکرم(ص) آبدانان گفت: بیمارستان صحرایی در منطقه زلزله زده آبدانان احداث شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، در پی زمین لرزه پرقدرت 6.1 ریشتری در روز 27 مرداد سال جاری که منجر به خسارت های زیادی در این منطقه شد، وقوع پس لرزه ها همچنان ادامه دارد.

زمین لرزه دیگری به بزرگی 5.8 ریشتر شامگاه همان روز، بخش موسیان از توابع دهلران واقع در 250 کیلومتری جنوب باختری ایلام را لرزاند که به منازل مسکونی، تجاری، اداری و زیرساختی این شهرستان آسیب عمده زد.

در حالی که چهار روز از زلزله موموری ی گذرد پس لرزه های 4تا 5 ریشتری همچنان مردم را از خانه های خود به بیرون می کشاند .

از بامداد امروز تا ساعاتی پیش 4 مورد پس لرزه به بزرگی 4 و 2 دهم تا 4 و 9 دهم ریشتر باز منجر به ترس و نگرانی بین مردم شهرهای آبدانان ، دره شهر و دهلران شد.

از یکشنبه گذشته تا امروز تعداد زمین لرزه های موموری نزدیک به 500 مورد رسیده است .

افزایش تعداد زمین لرزه باعث شده مرکز لرزه نگاری کشور لینک مستقیمی برای گزارش تازه ترین پس لرزه ها به کاربران خود ارائه دهد.

در حالی که برخی کارشناسان زمین شناسی معتقد بودند پس لرزه ها به تدریج به مدت 4 روز بعد از زلزله 6 و یک دهم تمام می شود، به نظر می رسد فعالیت گسل منطقه مورموری چندان هم بر پیش فرضهای زمین شناسان منطبق نبوده و در موارد زیادی افزایش داشته است.

بنابر گزارش مرکز لرزه نگاری کشور حدود 40 مورد پس لرزه شدید بین 4 تا 5 و هفت دهم ریشتری تا کنون در منطقه موموری و شهرهای آبدانان، دره شهر و دهلران به وقوع پیوسته است.

گزارش رسیده از شهرستان آبدانان و بخش کلات مورموری حکایت از آن دارد که اغلب مردم با توجه به احساس زمین لرزه های متعدد در این منطقه همچنان شب ها را در بیرون از منازل مسکونی تا صبح سپری می کنند و ارائه خدمات کمک رسانی و امدادرسانی در این مناطق همچنان ادامه دارد.

احداث بیمارستان صحرایی

مرتضی سبزی رئیس بیمارستان رسول اکرم آبدانان اظهار داشت: به منظور رفاه حال مردم زلزله زده آبدانان بیمارستان صحرایی حضرت رسول اکرم (ص) بین دو بیمارستان جدید و قدیم در آبدانان احداث شده است.

وی گفت: این بیمارستان با ظرفیت 50 تخت به مساحت 250 مترمربع  با همکاری دانشگاه علوم پزشکی ایلام و هلال احمر استان دایر شده است.

سبزی اظهار کرد: این بیمارستان دارای امکانات بسیار خوب سیستم خنک کننده ،برق اضطراری ، پرسنل متخصص و همچنین زایشگاه زنان است.

توزیع دو هزار و 250 تخته چادر در بین مردم

محمد سلیمانی مدیر عامل جمعیت هلال احمر ایلام اظهار داشت: تاکنون دو هزار و 250 تخته چادر گروهی در مورموری و روستاهای اطراف آن برای اسکان مردم توزیع شده است.

مدیر عامل هلال احمر ایلام توزیع 65 هزار بطری آب معدنی و 30 هزار قوطی کنسرو را از دیگر خدمات این جمعیت در کمک به زلزله زدگان شهرستان آبدانان برشمرد.

وی گفت: امداد رسانی به زلزله زدگان شهرستان های آبدانان و دهلران همچنان ادامه دارد و در این زمینه هلال احمر تمام تلاش و امکانات خود را به کار خواهد گرفت.

بازدید از منطقه سراب باغ

مدیر کل توسعه روستایی و جانشین سازمان شهرداریها و دهیاریهای کشور از منطقه زلزله زده سراب باغ آبدانان بازدید کرد.

علی غارتی شهردار سراب باغ در این بازدید به بیان مشکلات و خسارات ناشی از زلزله پرداخت و  گزارش کاملی از نیازها و کاستی های شهر سراب باغ را به مدیر کل توسعه روستایی  کشور ارائه کرد.

همچنین حیدری بخشدار سراب باغ نیز خواستار توجه بیشتر به دهیاریهار و روستاههای تابع و اختصاص بودجه بیشتر به بخش سراب باغ شد.

در پایان عبدالهی مدیر کل توسعه روستایی و جانشین سازمان شهرداریها و دهیاریهای کشور قول مساعد داد و تاکید کرد که گزارش کاملی را از خسارات و کمبودها تقدیم وزیر کرده و پیگیر رفع مشکلات خواهد شد.