خرم آباد - خبرگزاری مهر: هوشنگ بازوند استاندار لرستان گفت: 4 سد لرستان از محل اعتبارات فاینانس عملیاتی خواهند شد.

به گزارش خبرنگار مهر، هوشنگ بازوند عصر یکشنبه در جمع خبرنگاران با تشریح پیگیریهای انجام شده برای تکمیل سدهای لرستان اظهار داشت: ما در استان لرستان در مجموع 10 سد داشتیم که این تعداد متاسفانه تنها 450 میلیون مترمکعب آب را ذخیره می کنند.

وی با اشاره به اینکه طی سال 93 به طور قطع دو سد از مجموع سدهای استان افتتاح خواهند شد ادامه داد: در حال حاضر کارگاه سد مروک و ایوشان به صورت شبانه روزی فعال است تا این پروژه ها برای بهره برداری آماده شوند.

وی عنوان کرد: تلاش می شود تا آبان ماه سالجاری دو سد مروک و ایوشان تکمیل شوند و تا قبل از دهه فجر امسال این پروژه های سدسازی به بهره برداری برسند.

استاندار لرستان از آبگیری دو سد حوضیان و کمندان طی امسال خبر داد و بیان داشت: بنا داریم در نیمه نخست سال 94 این دو سد را نیز آماده افتتاح کنیم.

بازوند تصریح کرد: در صورتیکه وقت بگذاریم و ضمن تخصیص اعتبارات این سدها تلاش بیشتری صورت گیرد می توان سد حوضیان را تا اواخر سال 93 نیز آماده افتتاح کرد.

وی عنوان کرد: خوشبختانه روند اجرای این سد ها طبق برنامه پیش می رود و امیدواریم طبق وعده رئیس جمهوری در جریان سفر به استان دو سد لرستان در نیمه دوم امسال افتتاح شوند.

بازوند همچنین از تامین اعتبار چهار سد استان از محل فاینانس خبر داد و بیان داشت: سد های آبسرده با ظرفیت 75 میلیون مترمکعب، عالی محمود با ظرفیت 6 میلیون مترمکعب، زیبا محمد با ظرفیت 12 میلیون مترمکعب و تاج امیر با ظرفیت هشت میلیون مترمکعب از جمله این سدها است.

استاندار لرستان با بیان اینکه اجرای این سد ها از محل اعتبارات فاینانس قطعی شده است تصریح کرد: وزارت نیرو نیز در این زمینه موافقت های لازم را انجام داده و روند کار در حال انجام است.