اصفهان - خبرگزاری مهر: مدیرعامل شرکت تعاونی صنایع لبنی پاستوریزه استان اصفهان با بیان اینکه اعطای یارانه تولید به کارخانجات لبنی ضرورت است، گفت: شایعه استفاده از روغن پالم رونق نسبی بازار لبنیات استان اصفهان و کشور را در هم شکست.

هومان امیری در گفتگو با خبرنگار مهر، درباره بازار لبنیات در شش ماهه نخست سال جاری اظهار داشت: وضعیت صنایع لبنی استان و کشور به دلیل برنامه صحیح اقتصادی دولت در ثبات بازار و برخی حمایت های مالی تا قبل از شایعه استفاده از ماده پالم با شیبی ملایم در حال بهبودی بود.

وی با بیان اینکه استفاده از ماده مذکور توسط مسئولان ذی صلاح  تکذیب شده است، افزود: متاسفانه هراس ناشی از این شایعه موجب کاهش خرید 30 درصدی داخلی و همچنین از 20 تا 80 درصدی محصولات صادراتی کارخانجات استان اصفهان شد.

این کارشناس صنایع لبنی ادامه داد: کشور های عراق، افغانستان و آسیای میانه عمده خریداران محصولات لبنی ایران هستند.

وی تاکید کرد: استفاده از روغن پالم و نظایر آن اگر در یک کارخانه صورت بگیرد دلیلی بر انجام آن در تمام سطح نمی شود.

مدیر عامل شرکت تعاونی صنایع لبنی پاستوریزه استان اصفهان با بیان اینکه ضمانت سلامت جامعه در مصرف بالای لبنیات است، بیان داشت: افزایش قدرت خرید جامعه یکی از عوامل موثر در این امر است و اعتقاد دارم که در سال جاری وضعیت خرید نیز در حال بهبود پیش می رفت تا اینکه شایعه مذکور اتفاق افتاد و تمایل جامعه استفاده از کالاهای لبنی کم شد.

امیری گفت: دولت به دامداری ها یارانه حمایتی می دهد که اعطای آن به کارخانجات لبنی نیز الزامی است چرا که در قیمت تمام شده تاثیر مثبتی گذاشته و سبب افزایش خرید مردم و کیفیت سلامت جامعه می شود.