بوشهر - خبرگزاری مهر: مدیر آب و فاضلاب روستایی استان بوشهر با اشاره به افتتاح مخزن، تاسیسات و مجتمع آبرسانی کوثر گفت: ۵۲ روستای تنگستان از آب آشامیدنی سالم و بهداشتی بهره‌مند شدند.

به گزارش خبرنگار مهر، روح‌الله طاهریان عصر یکشنبه در آیین بهره‌برداری از تاسیسات آبرسانی کوثر در تنگستان با گرامیداشت هفته دولت اظهار داشت: دولت برنامه‌های بسیار مهمی در رفع مشکلات و نیازهای مردم در نقاط مختلف و به ویژه روستاها دارد و طرح‌های بسیار مهمی در این زمینه در دست اجرا است.

وی با اشاره به افتتاح مخزن، تاسیسات و مجتمع آبرسانی کوثر اضافه کرد: این تاسیسات در آبرسانی به روستاهای شهرستان تنگستان نقشی بسیار مهم و اساسی دارد و 14 هزار نفر در 52 روستای شهرستان تنگستان از آب آشامیدنی سالم و بهداشتی بهره‌مند می‌شوند.

مدیر آب و فاضلاب روستایی استان بوشهر از انتقال 74 لیتر آب در ثانیه توسط این مجتمع ابرسانی خبر داد و اضافه کرد: 31.5 میلیارد ریال اعتبار برای اجرای مخزن، تاسیسات و مجتمع آبرسانی کوثر هزینه شده است.

طاهریان‌پور ادامه داد: در استان بوشهر در حال حاضر 517 روستا تحت پوشش شبکه‌ آبرسانی هستند که شامل 99 درصد جمعیت روستایی ما می‌شود و فقط 1.1 درصد جمعیت روستایی استان فاقد شبکه‌ها و خطوط آبرسانی هستند.

زمین چمن ورزشی باغک شمالی افتتاح شد

یک طرح ورزش روستایی نیز عصر امروز در شهستان تنگستان بهره‌برداری رسید و مردم روستای باغک شمالی از زمین چمن ورزشی بهره‌مند شدند.

فرماندار شهرستان تنگستان نیز در این مراسم از ساخت این زمین ورزشی در 924 مترمربع مساحت خبر داد و اظهار داشت: دو میلیارد ریال برای ساخت زمین ورزشی باغک شمالی سرمایه گذاری شده است.

غلامرضا ترک‌زاده از افزایش 113 درصدی اعتبارات پروژه‌های هفته دولت شهرستان تنگستان به نسبت سال گذشته خبر داد و اضافه کرد: طی هفته دولت امسال در شهرستان تنگستان 30 پروژه با اعتباری بالغ بر 97 میلیارد ریال به بهره‌برداری می رسد.

وی همچنین از آغاز عملیات اجرایی پنج پروژه با اعتباری بالغ بر 56 میلیارد ریال در شهرستان تنگستان خبر داد و افزود: شش سالن ورزشی در سال جاری در شهرستان تنگستان ساخته خواهد شد.