یک سازمان مدافع حقوق مدنی مسلمانان در ایالات متحده خواستار تحقیق و بررسی درباره حمله انزجاری علیه یک زن محجبه شده که در مقابل یک فروشگاه در ایالت ایندیانا مورد ضرب و شتم قرار گرفته بود.

به گزارش خبرگزاری مهر، ابراهیم هوپر مدیر ارتباطات ملی شورای روابط اسلامی آمریکایی طی بیانیه ای گفت: صرف نظر از وجود هر نظریه ای در رابطه با انگیزه ضارب در رابطه با حمله به یک زن مسلمان، تعصب ضد اسلامی براساس پوشش دینی و قومی فرد قربانی باید توسط مقامات اجرای قانون مورد بررسی قرارگیرد.

«بشرا بهدا» زن محجبه مسلمان و مادر دو کودک چند هفته پیش توسط یک مرد جوان مقابل فروشگاه وال مارت در ایالت ایندیانا مورد ضرب و شتم قرار گرفت. این زن مسلمان و همسرش اهل مراکش هستند و به همراه فرزندانشان برای خرید به این فروشگاه آمده بودند.

عبدالکریم عجار همسر وی که در سال 1998 به آمریکا مهاجرت کرد گفت: هدف وی از این کار چه بود، آیا وی صرفا از مسلمانان متنفر بود، فقط می خواهم انگیزه وی را بدانم.

پدر این خانواده به علت حضور فرزندانش که این صحنه ها را با وحشت نگاه می کردند از درگیر شدن با مرد ضارب خودداری کرد و گفت: فرزندانم با ما بودند و من لحظه ای فکر کردم که اگر با وی درگیر شوم آنها چه فکری درباره من خواهند کرد.

این حمله نژادپرستانه خشم رهبران مسلمان وست ساید در ایالت ایندیانا را در پی داشته است آنها این رویداد را گمراهی جامعه ای توصیف کردند که سابقا از جامعه مسلمان و درحال رشد شهر خود استقبال می کرد.

ادگار هوپیدا مدیر روابط عمومی انجمن اسلامی شمال آمریکا گفت: از این که چنین رویدادی در چنین شهری صورت گرفته تعجب کردم، چرا که این شهر به آمار پایین جرایم خود مشهور است و جامعه ای آرام دارد.

رهبران مسلمان آمریکا اعتقاد دارند افزایش جرایم علیه مسلمانان که از روی انزجار و نفرت انجام می شود، انعکاسی از درگیری در خاورمیانه و ظهور تروریستهای تکفیری داعش است.

هوپیدا گفت: هرگاه مسئله ای در خاورمیانه شکل می گیرد و یا هرگاه حمله ای در آمریکا شگل می گیرد این نوع بازخوردها علیه جامعه مسلمان در آمریکا ایجاد می شود.

با بررسی تصاویر دوربینهای امنیتی وال مارت، فرد مظنون را بین 15 تا 17 ساله توصیف کرده است.

از زمان حملات یازدهم سپتامبر جامعه مسلمانان آمریکایی که تعداد آنها بین 6 تا 8 میلیون با فرسایش حقوق مدنی خود رو به رو شده اند و علت آن اطلاعات و دانش اندک آمریکایی ها درباره دین اسلام عنوان شده است.

تحقیقات گالوپ نشان می دهد که 43 درصد از مردم آمریکا رویکردهای تعصب آمیزی علیه جامعه مسلمان این کشور دارند.