تاریخ انتشار: ۳ شهریور ۱۳۹۳ - ۱۴:۲۴

چهار جوان به دليل عدم آشنايي به فنون شنا در سواحل استان گيلان جان باختند.

به گزارش خبرگزاری مهر، سرهنگ محمدرضا جعفري خيرخواه در باره بروز این حوادث گفت: در سه روز گذشته در پي تماس تلفني با مركز فوريتهاي پليسي 110 مبني بر غرق شدن چهار جوان در شهرستان بندرانزلي، لنگرود و ساحل زيباكنار شهرستان رشت، بلافاصله ماموران انتظامي به محل اعزام شدند.

وي افزود: در بررسي هاي صورت گرفته ماموران پاسگاه انتظامي زيباكنار مشخص شد كه جواني 38 ساله اهل و ساكن استان تهران كه جهت گذراندن اوقات فراغت با خانواده خود به ساحل رودخانه اوشمك رفته بود، به علت شنا در رودخانه و عدم آشنايي به فنون شنا غرق شده است.

سرهنگ خيرخواه در ادامه به حادثه تاسف بار غرق شدن دو جوان در شهرستان بندر انزلي و يك جوان در لنگرود اشاره و بيان کرد: سه جوان 33،22و16 ساله اهل و ساكن شهرستانهاي لنگرود، رشت و انزلي ديگر قربانيان در دريا بوده اندكه به علت شنا در خارج از طرح سالمسازي دريا و عدم كمك رساني به موقع، نيز غرق شدند.

وی با اعلام اينكه استفاده از طرحهاي سالم سازي دريا توسط مسافران و شهروندان در صورت بروز حادثه كمك رساني بهتر را فراهم مي سازد، بيان داشت: حضور ناجيان غريق در طرحهاي سالم سازي دريا در صورت بروز حادثه، كمك رساني و كمكهاي احيايي را سريعتر ممكن خواهد نمود.

معاون اجتماعي پليس گيلان با بيان اينكه اجساد 4 جوان غرق شده جهت سير مراحل قانوني به سردخانه منتقل شده، از هموطنان و مسافران خواست، صرفاً از مناطق مجاز و تحت مراقبت جهت شنا کردن استفاده نموده و به نکات ايمني و اخطارهاي پليس توجه داشته باشند.