بوشهر - خبرگزاری مهر: مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس با تاکید بر لزوم توسعه ارتباطات صنعت با شرکتهای دانش بنیان گفت: برنامه های پژوهشی منحصر به امروز نباشد و باید استمرار داشته باشد.

به گزارش خبرنگار مهر، مهدی یوسفی ظهر دوشنبه در نشست دانش و نوآوری در صنعت نفت و گاز با تبریک به مناسبت هفته دولت اظهار داشت: توسعه ارتباطات صنعت با پارک های علم و فناوری نتایج بسیار خوبی خواهد داشت و به تسریع در توسعه و پیشرفت کمک می کند.

وی با تاکید بر اینکه در چنین نشست هایی باید فضا برای اظهار نظرهای کارشناسی توسط متخصصان و کارشناسان فراهم شود، تصریح کرد: این برنامه ها و نشست ها را نباید تنها به صرف برگزاری ببینیم و باید تلاش شود تا شاهد خروجی مناسبی از این برنامه ها باشیم.

مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس با تاکید بر اینکه حمایت از محصولات تولید داخل یک ضرورت است، اضافه کرد: تولیدکنندگان داخلی نیز باید فضای رقابتی را ایجاد کنند و هم از نظر کیفیت محصولات خود را ارتقا دهند و هم اینکه از نظر قیمت در رنج مناسب و قابل رقابت قرار بگیرند.

وی با بیان اینکه حلقه مفقوده ما در ارتباط صنعت و شرکت دانش های بنیان این است که نیازهای کارشناسان به خوبی مورد توجه قرار نگرفته است و باید تلاش شود تا کارشناسان و افرادی که در صنعت نقش ایفا می کنند نیازهای خود را مطرح و توسط شرکت های دانش بنیان بررسی و اقدامات لازم صورت بگیرد.

یوسفی با اشاره به تاکیدات رئیس جمهور بر تقویت شرکت های دانش بنیان، ادامه داد: وزیر نفت نیز بر حمایت از پارک ها تاکید دارند و باید شرایط به گونه ای باشد که این شرکت ها بتوانند نیازهای صنعت را برآورده کنند.

مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس ادامه داد: در اقتصاد رفتار رفاقتی نداریم و رفتارها رقابتی است و شرکتهای دانش بنیان نیز باید بتوانند این رقابت را با رقبای خود ایجاد کنند.