الشتر - خبرگزاری مهر: معاون برنامه ریزی استانداری لرستان گفت: کاهش نرخ بیکاری در لرستان در گرو جذب سرمایه گذاری بخش خصوصی است.

به گزارش خبرنگار مهر، علی هادی چگنی ظهر سه شنبه در جریان افتتاح یک واحد مرغداری گوشتی در شهرستان سلسله با اشاره به نرخ بالای بیکاری در استان اظهار داشت: دو دهه است که لرستان در میان استانهای صدر جدول بیکاران کشور قرار دارد.

وی با تاکید بر اینکه اولویت اصلی مدیریت ارشد لرستان رونق تولید و ایجاد اشتغال است عنوان کرد: در این راستا جذب سرمایه گذای بخش خصوصی و ورودی هلدینگ های سرمایه گذاری در استان به طور جدی در دستور کار قرار گرفته است.

معاون برنامه ریزی استانداری لرستان با بیان اینکه رفع بیکاری در لرستان با اعتبارات دولتی شدنی نیست افزود: کاهش نرخ بیکاری در این استان نیازمند مشارکت بخش خصوصی و تولید ثروت است.

چگنی با اشاره به عدم همخوانی منابع و مصارف بانکی در استان بر ضرورت جذب سرمایه گذاران توانمند و دارای صلاحیت به منظور اجرای پروژه های تولیدی و صنعتی در استان تاکید کرد.

مدیر کل کار، تعاون و رفاه اجتماعی لرستان نیز در جریان این مراسم در سخنانی اظهار داشت: مرغداری گوشتی 20 هزار قطعه ای "زکریا سلسله" در قالب یک طرح تعاونی اجرایی و به بهره برداری رسیده است.

علی آشتاب بیان داشت: برای بهره برداری از این طرح تولیدی اعتباری بالغ بر پنج میلیارد ریال هزینه شده است.

وی با اشاره به اشتغالزایی چهار نفر به صورت مستقیم و هفت نفر به صورت غیر مستقیم با بهره برداری از این طرح تعاونی یادآور شد: سه میلیارد و 200 میلیون ریال تسهیلات از محل منابع بانک توسعه تعاون برای تکمیل این پروژه پرداخت شده است.