سیریک – خبرگزاری مهر: فرماندار سیریک با اعلام اینکه تجهیزات آبشیرینکن بالاخره رسید، گفت: با وجود رسیدن تجهیزات آبشیرینکن فاز اول این پروژه تا مهر ماه راه اندازی می شود.

سعید الله مبارکی در گقتگو با خبرنگار مهر در مورد زمان بهره برداری پروژه آب شیرین کن شهرستان سیریک بیان داشت: در مورد تجهیزات آبشیرینکن سیریک با پیگیریهای انجام شده از سوی شخص استاندارو پیگیریهای به عمل آمده از سوی فرمانداری  توانستیم  تحویل پیمانکار و مدیران آبفای شهری سیریک داده شود.

مبارکی با بیان این مطلب که روند عملیات اجرایی نصب تجهیزات سریعتر شده، گفت: با روندی که نصب تجهیزات آبشیرینکن به خود گرفته، امیدواریم تا مهر ماه فاز اول این پروزه راه اندازی گردد.

فرماندار سیریک اعتبار این آبشیرینکن را هفت میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: برای تکمیل و راه اندازی این آبشیرینکن از بخش خصوصی بکار گرفته شده که در دست اجراست.

مبارکی یکی از اساسی ترین مشکلات سیریک نیز کمبود آب شرب دانست و اظهارداشت: با راه اندازی آبشرینکن سیریک آب شرب شهر سیریک و شهر گروگ تامین می شود که دیگر بار مشکل کمبود آب شرب کمتر می شود.

وی گفت: فاز دوم این پروژه با هدف رساندن ظرفیت فعلی به دو برابر تبدیل شده که در دهه فجر راه اندازی و آب در اختیار مردم شهر گروگ هم داده می شود.

فرماندار سیریک گفت: با راه اندازی آبشیرینکن بنجی در شرق استان دیگر مشکل کم آبی روستاهای این شهرستان هم برطرف می شود.

وی افزود: اکنون در روستاهای شامل سرارو ، همزنگ ، کلیسان، دوجمبیلان و بندگرمان به صورت سیار آبرسانی می شود.

مبارکی اضافه کرد: مخزن 5000 مترمکعبی در سرارو احداث می شود که با اتمام این پروژه تا آخر سال این پنج روستا هم از آب آشامیدنی سالم و بهداشتی بهرمند می شوند.