بجنورد - خبرگزاری مهر: مديركل حمل و نقل پايانه هاي خراسان شمالي گفت: آمار قربانیان موتورسیکلت سوار در سوانح رانندگی برون شهری این استان نگران کننده است.

سعید سبحانی در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: متاسفانه 31 درصد از تصادفات جاده ای استان و 24 درصد کشته شدگان این حوادث در سال جاري مربوط به موتور سيكلت سواران بوده است.

وی اظهار داشت: به رغم تاکیدات مکرر در خصوص استفاده از کلاه ایمنی برای راکبین موتورسیکلت ها، متاسفانه بیشترین صدمه و آسیب موتور سواران در هنگام تصادف، از ناحیه سر بوده که اکثر راکبین موتور سیکلت ها به این موضوع بی توجه هستند.

سبحانی تصریح کرد: بر اساس آمار و اطلاعات موجود 80 درصد از راكبين موتورسيكلت در این استان هنگام تصادف از ناحيه سر دچار ضربه شده اند.

وی افزود: در همين راستا، اداره كل حمل و نقل پايانه هاي خراسان شمالي طرح ارتقاي ايمني راكبين موتور سيكلت را اجرا و با اعتباری بالغ بر 760 میلیون ریال اقدام به توزیع رایگان کلاه ایمنی كرده است.

سبحاني استفاده از کلاه ایمنی را نیازمند فرهنگ سازی مناسب از سوی رسانه ها به ویژه صدا و سیما، مطبوعات و خبرگزاری ها دانست و گفت: رعایت مقررات و استفاده از کلاه ایمنی می تواند به کاهش تعداد قربانیان موتورسیکلت سوار در حوادث برون شهری و درون شهری منجر شود.

برچسب‌ها