خرم آباد - خبرگزاری مهر: مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری لرستان گفت: باغ تاریخی فلاحت خرم آباد وضعیت مناسبی ندارد.

به گزارش خبرنگار مهر، عبدالرضا مهاجری نژاد ظهر چهارشنبه در گفتگو با خبرنگاران از وضعیت باغ "فلاحت" خرم آباد انتقاد کرد و گفت: این باغ که یکی از باغ های ملی و ثبت شده استان لرستان است در حال حاضر وضعیت مطلوبی ندارد.

مهاجری نژاد با بیان اینکه متاسفانه این باغ طی چند سال گذشته مورد تعرض قرار گرفته شده است ادامه داد: از این باغ به عنوان پارک استفاده می شود و این در حالیست که باغ تعریف خودش را دارد و پارک نیز تعریف خود را دارد.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری لرستان با تاکید براینکه این باغ حق مردم این شهر است که باید به یادگار بماند گفت: متاسفانه به دلیل تعرض های صورت گرفته این باغ از 140 هکتار به تنها 30 هکتار رسیده است.

مهاجری نژاد بر ضرورت ساماندهی وضعیت این باغ تاریخی تاکید کرد و خواستار همکاری بین بخشی دستگاههای مرتبط برای رفع مشکلات باغ فلاحت شد.

بنابر این گزارش باغ فلاحت خرم آباد که مرکز تحقیقات کشاورزی در آن مستقر است مربوط به اوایل دوره پهلوی بودخ و در خرم‌آباد، انتهای میدان ژاندارمری واقع شده است.

این باغ تاریخی در تاریخ ۱۱ شهریور ۱۳۸۲ با شمارهٔ ثبت ۹۹۲۸ به‌عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.