تهران-خبرگزاری مهر: همزمان با میلاد با سعادت حضرت معصومه(س) و آغاز دهه کرامت، شهرستان های استان تهران غرق در سرور و شادی است.

به گزارش خبرنگار مهر، اول ذی القعده مصادف با میلاد با سعادت حضرت معصومه(س) است و به همین مناسبت از ولادت کریمه اهل بیت تا میلاد هشتمین اختر تابناک آسمان امامت و ولایت به نام دهه کرامت نامگذاری شده است.

شب گذشته و امروز شهرستان های استان تهران غرق در سرور و شادی است و مردم استان تهران با حضور در اماکن مذهبی نظیر حسینیه ها، مساجد، بقاع متبرکه و امامزادگان واجب التعظیم، نسبت به مقام کریمه اهل بیت ادای احترام می کنند.

برخی از مردم استان تهران با اهدای شاخه های گل به همشهریان بویژه دختران، این روز را گرامی داشته و بر الگوگیری از مکتب و سیره حضرت معصومه(س) تأکید کردند.

اوج مراسم های جشن میلاد حضرت فاطمه معصومه(س) در قبله تهران و حرم مطهر حضرت عبدالعظیم حسنی برگزار شد و مشتاقان اهل بیت عصمت و طهارت از اقصی نقاط استان، خود را به این بارگاه نورانی و با عظمت رسانده و دهه کرامت را به حضرت عبدالعظیم حسنی تبریک گفتند.

همچنین در سایر شهرستان های استان تهران نیز مردم با برگزاری مراسم جشن و برپایی ایستگاه های صلواتی و پخش شربت و شیرینی، فضایی شاد همراه با معنویت را در شب میلاد حضرت معصومه(س) ایجاد کردند.


مراسم جشن میلاد با سعادت حضرت معصومه(س) و آغاز دهه کرامت در امامزاده جعفر(ع) پیشوا به عنوان امامزاده شاخص استان تهران برگزار و مردم دیار 15 خرداد در این مراسم معنوی حضور یافته و بر ادامه مسیر اهل بیت تأکید کردند.

گزارش های دریافتی خبرنگار مهر از شهرستان های استان تهران نیز از برگزاری مراسم های پرشور و معنوی در اقصی نقاط استان حکایت دارد و امروز نیز همزمان با روز دختران و میلاد کریمه اهل بیت این جشن ادامه خواهد یافت.

حجت الاسلام رضا غلامی در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به شخصیت و سیره حضرت معصومه(س) اظهار داشت: حضرت معصومه(س) یک الگوی بی نظیر دینی و مذهبی برای دختران و زنان جامعه اسلامی در عصر حاضر است.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان ورامین افزود: کریمه اهل بیت همواره در زندگی خود اوج ولایت پذیری را به معرض نمایش گذاشت و همین ویژگی های اخلاقی و دینی بود که این شخصیت برجسته را به درجات والایی رساند.

وی ادامه داد: امروز مرقد مطهر حضرت معصومه(س) در قم، ملجا و پناه بسیاری از گرفتاران است و در مکتب این بانوی بافضیلت، علمای بزرگی نظیر امام راحل، آیت الله بروجردی، آیت الله گلپایگانی و صدها شخصیت برجسته علمی دیگر پرورش یافتند.