مشهد - خبرگزاري مهر: استاندار مرو در بازديد از آرامگاه فردوسي به پيشينه فرهنگي خراسان و مرو كه در مسير جاده ولايت واقع شده اند اشاره و آمادگي خود را جهت همكاري هاي پژوهشي دوكشور اعلام كرد.

به گزارش خبرنگار مهر، رجبعلي لباف خانيكي ظهر پنج شنبه در بازديد از آرامگاه فردوسي اظهار كرد: پيوندهاي فرهنگي خراسان و تركمنستان در زمينه هاي فرهنگي، تاريخي و باستان شناسي ناگسستي است كه اميدواريم در سايه تعامل و همگرايي بيشتر مطالعات باستان شناسي مشترك در اين منطقه افزايش يابد.

استاندار مرو نيز در بازديد از آرامگاه فردوسي ضمن استقبال از همگرايي فرهنگي و باستان شناسي بين دو كشور اظهار كرد: خراسان رضوي هم اكنون به پيشرفت هاي قابل توجهي در  بخش هاي مختلف فرهنگي و صنعتي دست يافته كه اميدواريم در سايه تلاش هاي روساي جمهور ايران و تركمنستان اين تعاملات افزايش يابد.

بشيم قربانف در اين ديدار عنوان كرد: پيشرفت هاي ايران و همگرايي دو كشور و سبقه فرهنگي مشترك موجب اقتدار و حس دوستي بيشتر دو كشور مي شود.

در اين بازديد استاندار مرو و هيئت همراه از بخش هاي مختلف آرامگاه بازديد كردند و از مراسم نقالي، شاهنامه خواني و برنامه هاي فرهنگي هنري آييني استقبال كردند.

همچنين دراين بازديد سركنسول ايران در تركمنستان، سركنسول تركمنستان در ايران و ارباب خالص مسئول نمايندگي وزارت امور خارجه در شمال و شرق كشور و جمعي ازمديران دستگاه هاي اجرايي استان نيز حضور داشتند.