بجنورد- خبرگزاری مهر: امام جمعه موقت بجنورد با اشاره به فرمایشات اخیر مقام معظم رهبری مبنی بر خط قرمز بودن فتنه در کشور، گفت: با این توصیه رهبری باید از این پس حتی چانه زنی و تلاش رسانه ای برای تطهیر و بازگشت فتنه گران به مدیریت کشور نیز پایان یابد.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام رضا نوری در خطبه های نماز جمعه این هفته مرکز خراسان شمالی که در محل مصلای امام خمینی(ره) بجنورد برگزار شد؛ با اشاره به هفته دولت و فرارسیدن سالگرد شهادت شهیدان رجایی و باهنر، از دولت مردان خواست تا در فعالیت های خود از این دو شهید بزرگوار الگو گیرند تا در خاطر تاریخ و مردم ایران به نیکی ماندگار شوند.

وی اضافه کرد: فعالیت کردن مدیران و دولت مردان همانند شهیدان رجایی و باهنر موجبات سربلندی، عظمت و پیروزی نظام مقدس جمهوری اسلامی را در عرصه های مختلف فراهم می کند.

حجت الاسلام نوری در ادامه با اشاره به دهه کرامت و سالروز میلاد با سعادت حضرت معصومه(س) و امام رضا(ع)، افزود: دهه کرامت فرصتی برای سخن گفتن و برگزاری مراسم در مورد این دو بزرگوار است که هر دوی آنها الگوهای کاملی برای مردان و زنان مسلمان به شمار می روند.

وی دهه کرامت را فرصت ارزنده ای برای توسعه فرهنگ دینی دانست و اظهار داشت: نخستین روز این دهه همزمان با سالروز ولادت حضرت معصومه(س) به عنوان روز دختر نامگذاری شده است چرا که انتظار می رود دختران و بانوان ما فاطمه معصومه(س) را الگوی خود قرار دهند.

خطیب موقت نماز جمعه بجنورد گفت: حضرت معصومه(س) امام نبود بلکه فردی معمولی بود که با تزکیه نفس و تهذیب به مقام عصمت دست یافت و از سوی امام رضا(ع) که امامی معصوم بود به معصومه ملقب شد.

حجت الاسلام نوری از بانوان جامعه اسلامی خواست تا در زندگی فردی و اجتماعی خود حضرت معصومه(س) را الگوی خود قرار دهند چرا که هر اندازه بتوانیم زندگی های خود را به ائمه معصومین(ع) نزدیک تر کنیم به همان میزان در زندگی فردی و اجتماعی مؤفق تر بوده و مشکلات ما نیز کم می شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به بیانات اخیر مقام معظم رهبری در جمع دولت مردان اظهار کرد: مقام معظم رهبری در این دیدار 15 توصیه مهم به دولت مردان داشتند که لازم است مدیران و مسؤولان این توصیه ها را نصب العین قرار دهند.

حجت الاسلام نوری با یادآوری این که یکی از توصیه های مهم رهبری در این دیدار خط قرمز بودن فتنه و فتنه گران برای نظام است، اضافه کرد: در این توصیه چند نکته وجود داشت؛ نخست آن که این خطوط قرمز برای همیشه بیان شد و به همین دلیل نیز نباید کسی از این پس در مورد فتنه گران چانه زنی کرده و برای تطهیر و بازگشت آنها به مدیریت کشور تلاش کند.

به گفته وی بر اساس فرموده مقام معظم رهبری هیچ فتنه گری حق گرفتن مسؤولیت در نظام اسلامی را ندارد و این موضوع را می باید همه مسؤولان و مدیران ارشد توجه داشته باشند.

حجت الاسلام نوری افزود: همچنین باید توجه داشت که منظور رهبری از فتنه گران تمامی افراد ناآگاهی که به خیابان ها آمدند نیست بلکه هدف مدیران فتنه و صحنه گردانان این ظلم بزرگ بود که نباید بار دیگر بر مسند امور قرار گیرند.

خطیب نماز جمعه تصریح کرد: در همین زمینه احساس می شود در بدنه دولت یازدهم در برخی بخش ها توجه کافی به این خط قرمز صورت نگرفته و به بعضی از فتنه گران جایگاه هایی داده شده که پس از این فرمان رهبری می باید همه آنها کنار گذاشته شوند.