بوشهر - خبرگزاری مهر: فاز اول تأسیسات آب‌شیرین‌کن نیروگاه اتمی بوشهر با حضور معاون رئیس جمهور افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار مهر، رئیس سازمان انرژی اتمی ایران صبح جمعه در آئین بهره برداری از فاز اول تأسیسات آب‌شیرین‌کن نیروگاه اتمی بوشهر اظهار داشت: آب از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است و با توجه به کمبودهای منابع آبی باید از راهکارهای مناسب برای تامین آب استفاده کنیم.

علی اکبر صالحی اضافه کرد: با حرکت پرشتاب استان بوشهر در عرصه‌های انرژی و صنعت، بیان کرد: استان بوشهر اینده تابناکی در عرصه صنعت و فناوری و عرصه‌های اقتصادی خواهد داشت.

معاون رئیس جمهور با اشاره به تلاش های صورت گرفته برای توسعه تاسیسات هسته‌ای در استان بوشهر، اذعان داشت: در آینده میزان تولید آب از طریق کارخانه‌های آبشیرین‌کن در استان بوشهر افزایش بسیار زیادی خواهد داشت.

رئیس سازمان انرژی اتمی ایران تصریح کرد: تامین انرژی آب و برق در نقاط مختلف کشور یکی از طرح‌های بسیار مهمی است که دولت با جدیت به دنبال تحقق آن است.

مجری طرح نیروگاه اتمی بوشهر نیز با اشاره به ظرفیت تولید 10 هزار مترمکعب آب در تأسیسات آب شیرین کن نیروگاه اتمی بوشهر بیان داشت: فاز نخست این تاسیسات که امروز شاهد بهره‌برداری از آن هستیم، پنج هزار مترمکعب ظرفیت دارد.

محمود جعفری با اشاره به سرمایه گذاری 80 میلیارد ریالی برای ساخت این تاسیسات، اذعان داشت: آب تولید شده در تأسیسات آب‌شیرین‌کن نیروگاه اتمی بوشهر به مجتمع‌های مسکونی نیروگاه اتمی بوشهر منتقل خواهد شد.