کرمانشاه - خبرگزاری مهر: نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه گفت: دولت تذکرات مشفقانه رهبر معظم انقلاب در خصوص حفظ مرزبندی با فتنه و فتنه گران به صورت جدی مورد توجه قرار دهد چرا که مردم همه اقدامات مسئلین را به خوبی نظاره می کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله شیخ مصطفی علما در خطبه های نماز جمعه این هفته کرمانشاه اظهار داشت: هفته دولت به یاد شهیدان رجایی و باهنر به این نام مزین شده است و این از کرامات انسان های بزرگی است که طی توطئه استکبار در انفجار دفتر نخست وزری ایران به شهادت رسیدند.

وی ادامه داد: این از کرامات رجایی و باهنر است که امروز بعد از چنین سال هر کس می خوا رئیس جمهور شود باید خود را نزدیک به منش آنها به مردم معرفی کند و بر آن مسیر حرکت نماید.

امام جمعه کرمانشاه همچنین به دیدار اخیر اعضای هیئت دولت با رهبر معظم انقلاب اشاره کرد و گفت: مشی امام و رهبری همواره حمایت از دولت ها بوده است زیرا موفقیت دولت ها موفقیت ملت ایران است.

وی ادامه داد: هیئت دولت باید تذکرات مشفقانه و پدرانه رهبر انقلاب را در مسیر حرکت خود رعایت کند و با اجرای مو به موی آنها به موفقیت و سعادت خود کمک نماید.

آیت الله علما به تأکید رهبر انقلاب برای حفط انسجام در میان ارکان دولت اشاره کرد و گفت: در کابینه باید طبق تذکرات رهبر انقلاب به مرزبندی با فتنه گران توجه ویژه شود و در همه امور باید مراقب خط قرمزها باشیم.

وی دولت را یک کابینه 80 میلیونی عنوان کرد و گفت: همه مردم بر اموران کشور نظارت دارند بنابر این باید در اقدامات و عزل و نصب ها با دقت و توجه به خطوط قرمز مردم عمل کرد.

آیت الله علما همچنین به سالروز شهادت آیت الله حکیم اشاره کرد و گفت: بیش از 70 نفز از این خاندان توسط صدام از نوه و نتیجه به شهاد ت رسیدند که از خداوند متعال برای ایشان علو درجات را مسئلت می کنیم.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه همچنین به نهم شهریور ماه سالروز ربوده شدن امام موسی صدر اشاره و خاطر نشان کرد: این عالم بزرگ به احتمال غرب به یقین به شهادت رسیده اند ولی ما هنوز خبری از ایشان در اختیار نداریم.

آیت الله علما در بخش پایانی سخنان خود به مقاومت جانانه مردم غزه و پیروزی آنها در برابر اسرائیل اشاره کرد و گفت: مردم ایران با حمایت های خود از ملت مظلوم فلسطین کاری کردن که اسرائیل عامل شکست خود را ایران بداند و به آن اعتراف کند.

خطیب جمعه کرمانشاه افزود: مقاومت مردم غزه در زمین و شکار پهباد اسرائیلی در آسمان باعث زمین گیر شدن رژیم صهیونیستی شد و در نهایت مردم ایران نیز همراه با غزه پیروزی بزرگ را جشن گرفتند.

وی رمز پیروزی در برابر استکبار را همان سخن امام راحل یعنی استمرار مقاومت عنوان کرد.