سیمای فرانسوی شبکه جهانی سحر برنامه «زنان» را به سفارش این شبکه در فرانسه تولید کرده و همزمان با افزایش ساعات پخش سیمای فرانسوی پخش خواهد کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، برنامه «زنان» به تهیه کنندگی حامد صدیقی در هر قسمت به مدت 20 دقیقه روی آنتن خواهد رفت.

صدیقی در این‌باره به مهر گفت: این برنامه با حضور چهار زن مسلمان در سنین مختلف از جوان تا میانسال، به مشکلات زنان مسلمان در اروپا و به ویژه در فرانسه می پردازد. قسمتی از برنامه راه حل هایی را بیان می کند که خود این افراد به آن رسیده اند.

وی افزود: روشنگری گسترده در زمینه موضوعاتی نظیر ادعای نقض حقوق بشر، حقوق اقلیت های دینی و مذهبی، حقوق زنان و ... در ایران با ترسیم جایگاه ویژه و گستره چشمگیر حضور بانوان، پیروان اقلیت های دینی و مذهبی، اقوام مختلف و ... در صحنه فرهنگ و اجتماع و سیاست و اقتصاد ایران و همچنین رشد گرایش به اسلام و کشف حقیقت در اروپا و  در میان فرانسوی زبانان و کشورهای فرانسوی زبان (آفریقا و اروپا) و مبارزه با تصویرسازی نادرست رسانه های فرانسه از شیعه در زمره ماموریت های این برنامه به شمار می روند.

به گفته تهیه‌کننده برنامه «زنان»، این محورها در واقع از جمله اهداف تاسیس سیمای فرانسوی شبکه سحر در سال 1378 و افزایش ساعات پخش این سیما در آینده نزدیک است و «زنان» و دیگر برنامه های سیمای فرانسوی این شبکه در راستای نیل به این اهداف تولید می شوند.

بخش فرانسوی زبان شبکه سحر در آینده نزدیک با افزایش 13 و نیم ساعتی، روزانه 20 ساعت پخش خواهد داشت.