تاریخ انتشار: ۹ شهریور ۱۳۹۳ - ۱۰:۵۱

کمپانی صدای تی اچ اکس متعلق به جرج لوکاس بازار رونق یافته چین را هدف قرار داده و با واحد چاینا فیلم گروپ همراه می‌شود.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از هالیوود ریپورتر، کمپانی صدای تی‌اچ‌اکس که جرج لوکاس از موسسان آن است چند دفتر جدید در شهر پکن افتتاح کرده و با یکی از زیرشاخه‌های کمپانی قدرتمند چاینا فیلم گروپ همکاری می‌کند تا تعداد نمایش‌های باکیفیت‌ خود را افزایش دهد و علاقه نسبت به فیلم‌های پرفروش هالیوودی را بیشتر کند.

کمپانی تی‌اچ‌اکس با واحد تجهیزات کمپانی دولتی چاینا فیلم گروپ قراردادی استراتژیک امضا کرده است. اولین سالن‌های نمایش بزرگ چین با حمایت تی‌اچ‌اکس نیز ماه سپتامبر در شهر شانگهای افتتاح می‌شوند و پروژه‌ای دیگر نیز در شرق چین بعد از آن افتتاح خواهد شد.

لوییس کاکیوتولو معاون اجرایی توسعه و استراتژی‌های تجاری بین‌المللی تی‌اچ‌اکس گفت: چین بسیار عظیم است. اتفاق‌های بسیاری اینجا می‌افتد. صفحه‌های نمایش بزرگ در حال رشد هستند. چاینا فیلم گروپ می‌تواند تا پایان سال بیش از 150 مورد از این صفحه‌های نمایش غول‌آسا را در کشورش راه‌اندازی کند. آن‌ها می‌خواهند تعداد زیادی از پروژه‌هایشان را با ما در میان بگذارند و می‌خواهند بعضی از بزرگترین پروژه‌هایشان را تقویت کنیم.

با توجه به اینکه بازار چین شدیدا رشد کرده و حالا تبدیل به دومین بازار فیلم بزرگ در جهان شده است، کاکیوتولو گفته است که حالا وقت خوبی برای ورود تی‌اچ‌اکس به این بازار است. او گفت: با توجه به اینکه محیط چین آماده این درجه از کیفیت نبود، اگر پیش از این وارد این همکاری می شدیم، خیلی زود بود. طراحی‌ها و نصب تجهیزات در گذشته در بهترین حالت برای بهتر ساختن کیفیت صدا نبود. اینجاست که تی‌اچ‌اکس می‌تواند نقش خود را بازی کند، در حالیکه تقاضا و جا برای کار بسیار زیاد است.

کمپانی تی‌اچ‌اکس سال 1983 توسط لوکاس و تیمی از مهندسان کمپانی لوکاس‌فیلم تاسیس شد و هدف آن بهبود دادن به تجربه سینما برای اکران فیلم «جنگ ستارگان: بازگشت جِدای» بود. تا به امروز، کمپانی تی‌اچ‌اکس بیش از 4 هزار سینما در سراسر جهان، از جمله تی‌سی‌ال در چین، آرک‌لایت در هالیوود، امپایر در لندن و قصر کرملین در مسکو را مورد تایید و تضمین خود قرار داده است.