بیرجند- خبرگزاری مهر: رئیس ستاد بازسازی عتبات‌عالیات خراسان‌جنوبی گفت: در سال‌جاری ستاد عتبات‌عالیات کشور برای خراسان جنوبی چهار میلیارد تومان تعهد ایجاد کرده که امیدواریم با همت مردم این تعهد محقق شود.

به گزارش خبرنگار مهر، علی محمدی صبح سه‌شنبه در جمع خبرنگاران با بیان اینکه ستاد بازسازی عتبات عالیات در خراسان‌جنوبی از سال 1383 کار خود را آغاز کرده است، افزود: این ستاد با هدف استفاده از توانمندی‌های مردمی در بازسازی عتبات و عالیات در استان راه‌اندازی شده است.

وی با اشاره به اینکه تاکنون 10 پروژه توسط مردم خراسان‌جنوبی در عتبات و عالیات به اتمام رسیده است، بیان کرد: بیشتر فعالیت‌های خراسان‌جنوبی در شهر کاظمین دنبال می‌شود.

محمدی با اشاره به پروژه‌های در دست احداث خراسان‌جنوبی در کشور عراق، افزود: سنگ فرش صحن حضرت فاطمه‌زهرا(س) در نجف اشرف، گنبد خانه حرم امامین جوادین(ع) و سنگ فرش صحن صاحب الزمان(عج) در کاظمین از جمله این پروژه‌ها است.

تأمین سنگ پروژه صحن فاطمه زهرا(س) در نجف از مهمترین تعهدات استان است

رئیس ستاد بازسازی عتبات‌عالیات خراسان‌جنوبی افزود: یکی از مهمترین تعهدات استان در عتبات و عالیات، تأمین سنگ برای پروژه صحن فاطمه زهرا(س) در نجف است که باید 100 هزار متر سنگ توسط مردم خراسان‌جنوبی تأمین شود.

محمدی ادامه داد: برای احداث صحن حضرت فاطمه الزهرا(س)400 هزار مترمربع سنگ مورد نیاز است، که از این میزان 100 مترمربع باهزینه 25 میلیارد تومان را خراسان‌جنوبی تقبل کرده که پیش‌بینی می‌شود ظرف دو سال آینده این میزان سنگ تامین شود.

وی اظهارکرد: در سال گذشته سه میلیارد تومان اعم از کمک‌های نقدی و غیرنقدی در استان جمع‌آوری شده است که در سال جاری نیز مردم خراسان‌جنوبی چهار میلیارد تومان برای بازسازی عتبات و عالیات تعهد کرده‌اند.

7 هزار بافنده در بافت قالی برای عتبات و عالیات فعالیت دارند

رئیس ستاد بازسازی عتبات‌عالیات خراسان‌جنوبی بیان کرد: در حال حاضر در استان هفت هزار بافنده با راه‌اندازی 140 دار قالی درزمینه بافت قالی برای عتبات و عالیات فعالیت دارند.

محمدی افزود: از زمان تأسیس ستاد بازسازی عتبات عالیات در خراسان‌جنوبی مردم این استان مبلغ 15 میلیارد و 200 میلیون تومان کمک کرده‌اند و در این مدت 10 پروژه در عتبات عالیات توسط کمک‌های مردم خراسان‌جنوبی اجرا شده است.

وی بیان کرد: مردم خراسان جنوبی طی سه ماه نخست سال جاری 400 میلیون تومان به ستاد بازسازی عتبات و عالیات کمک کرده‌اند که تامین سنگ تزئینی از جمله عمده فعالیت‌های انجام شده در کمک به بازسازی عتبات و عالیات بوده است.