به گزارش خبرگزاری مهر،سردار اسماعیل احمدي مقدم در بازديد از موسسه ناجي هنر با اشاره به لزوم تدوين سند راهبردي براي "ناجي هنر" در راستاي توسعه فيلم و سريال ها در نيروي انتظامي، اظهار داشت: از درون اين سند مي توانيم مجموعه اي براي سياستگذاري داشته باشيم که بر پايه اصول و مباني امنيت کشور، نيروي انتظامي در فعاليت هاي هنري باید سياست هاي به روزي اتخاذ نمايد.
وي ادامه داد: ناجي هنر به عنوان بازوي اجرايي است و نمي توان از آن انتظار سياست هاي راهبردي داشت و سياست ها باید در معاونت اجتماعي ناجا تبيين و تدوين شود.
رئیس پلیس کشور بر تعريف مدل مالي با ثباتي براي اين موسسه تاکيد کرد و گفت: در اين مدل بايد حدود فعاليت ها، گستره آنها و منابع مالي، مشخص شود؛ هزينه هاي ناجي هنر قطعي است و بايد تکليف منابع مربوط به آن را از ابتداي سال روشن کرد.
احمدي مقدم با اشاره به اينکه بايد در ناجي هنر بخش هاي درآمد زايي را نيز پيش بيني کنيم، تصريح کرد: منابع درآمدي پايدار مي تواند کمکي براي هزينه هاي پيش روي اين موسسه باشد. نبايد در اهميت رسانه و به خصوص تلويزيون ترديد کرد چرا که بي کيفيت ترين سريال تلويزيون از اثري که روي پرده سينما در حال اکران است موثر تر است.
انتقاد رئیس پلیس از سریال انقلاب زیبا
وی به سريال " انقلاب زيبا" که هم اکنون از شبکه يک در حال پخش است، اشاره کرد و گفت: گرچه اين سريال داستان و تکنيک خوبي دارد اما پليس در اين سريال عقب نشان داده شده و پليسي را به تصوير کشيده که حتي کمترين ابزار و امکانات پليسي ندارد و از شگردهاي پليسي بي بهره است.
وي با بيان اينکه نمي توانيم تمام عناصر مد نظر پليس خود را در يک فيلم و يا سريال بگنجانيم، افزود: اقتدار در حوزه هاي مختلفي چون، ابزار و امکانات، تکنولوژي و توجه به بعداجتماعي شالوده نيروي انتظامي است و بايد به عنوان عنصري مشترک در تمام فيلم ها و سريال هاي توليد شده ناجا وجود داشته باشد.
فرمانده ناجا ادامه داد: پيام هاي متفرقه و متشتت باعث پراکنده شدن ذهن مخاطب و بي اثر شدن آنها مي شود.
رئيس پليس کشور با اشاره به اينکه پليس به سينما متعرض نيست، گفت: هزينه بالا، کمي اثر بخشي و عدم بازخورد اقتصادي و به دست نياوردن گيشه از دلايلي است که ما را به سمت صدا و سيما سوق مي دهد؛ فيلم ها بايد انعکاس اقتدار، حقيقت، باور پذيري، تدبير و عقلانيت و مردمي بودن پليس باشند و در اين راستا مي توان از ظرفيت ها و سوژه هاي پليسي استفاده کنيم.
احمدي مقدم با اشاره به اينکه رقابت با خارج از کشور بايد نگاه غالب ما در توليدات رسانه اي پليسي باشد، تصريح کرد: مي توانيم با کشورهاي پيراموني همکاري کرده و به نتايج موفقي دست يابيم؛ استفاده از تصاوير واقعي در فيلم ها و سريال ها مي تواند موثر باشد.از فيلم سازان داخلي حمايت مي کنيم و با سازندگان خارجي رقابت داريم.
فقر داستان نويسي، مهم ترين معضل سازندگان فيلم هاي پليسي
احمدي مقدم افزود: اگر بتوانيم با راهکارهايي چون مسابقه و درگير کردن مردم در سريال ها و پيش بيني پايان بندي آن، مخاطبان را کنجکاو کرده، هم ذهن مردم فعال شده، هم مي توانيم مخاطب را به خود جذب کنيم و هم دانش افزايي را به عنوان يک هدف دنبال نماييم.
اين مقام ارشد انتظامي فقر داستان نويسي را معضلي براي ساخت توليدات رسانه اي ژانر پليسي دانست و اذعان داشت: ظرفيت کارگردانان و بازيگران در کشور زياد است اما نداشتن فيلمنامه و عدم همکاري دستگاه ها موجب ساخت فيلم هايي با محتواي کم اثر مي شود.
وي ادامه داد: تجربيات کارآگاهان با تجربه و پرونده هاي پيچيده اي که ناجا توانسته به راحتي کشف کند، مي تواند منبعي براي ساخت فيلم ها و سريال ها باشد؛ اگر در مقام مقايسه نگاهي به فعاليت هاي پليس ايران و کشورهاي ديگر داشته باشيم مي بينيم که پليس ايران با کمترين آسيب ها، حوادث را مديريت و متوقف مي کند و مثال واضح آن موضوع گروگان گيري در امريکا و روسيه است که آنان براي رهايي يک گروگان تمام افراد را نشانه مي روند و در نهايت شايد فرد گروگان گرفته شده نيز کشته شود اما در ده سال اخير در ايران در جريان گروگان گيري ها گرچه مامور پليس شهيد شده اما به گروگان آسيبي نرسيده است.
گسترش برند ناجي هنر در سطح بين المللي
رئیس پلیس کشور با بيان اينکه بايد از واقعيت هاي فعاليت پليس فيلم بسازيم، گفت: برند سازي موضوعي است که تا حدي ناجي هنر به آن رسيده است و بايد بتوانيم اين برند را در سطح منطقه اي و بين المللي نيز گسترش دهيم.
وي بر فعاليت هاي مشترک ميان ايران و کشورهاي پيراموني در راستاي توليدات رسانه اي نيز تاکيد کرد و گفت: به دليل داشتن منافع مشترک امنيتي ايران با کشورهاي اطراف، آنان در اين خصوص خواهان همکاري و تعامل هستند؛ امارات و آذربايجان مثال هايي از اين همکاري هستند.
به گفته احمدي مقدم مي توان از هنر به عنوان ديپلماسي عمومي بهره برد و اين امر باعث اعتبار بخشي به برند ناجي هنر در سطح منطقه اي و بين المللي مي شود.