دومین نمایشگاه نوشت افزارهای ایرانی اسلامی شامگاه 10 شهریورماه با حضور علی بخشی‌زاده مدیر شبکه 2، مجتبی ظریفیان و آزیتا رضایی مجری برنامه کودک، سنجد و پنگول و تعداد دیگری از مدیران شبکه کودک و خانواده در سالن آفرینش‌های ادبی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوان به کار خود پایان داد.

به گزارش خبرنگار مهر، آیین اختتامیه نمایشگاه نوشت افزارهای ایرانی اسلامی‌ با عنوان «ایران نوشت» روز گذشته دوشنبه 10 شهریورماه، با اجرای خاله رویا، عمو مهربان و سنجد همراه بود و به طور زنده از شبکه 2 روی آنتن رفت.

در این برنامه علی بخشی‌زاده مدیر شبکه 2 با قدردانی از همت تلاشگران حوزه فرهنگ در تولید و توزیع نوشت افزارهای ایرانی اسلامی گفت: تولید و توزیع نوشت افزارهایی متناسب با فرهنگ عمومی جامعه اسلامی ایران حرکتی است که از سال گذشته شکل گرفته و در تمام این مدت شبکه 2 به عنوان یک حامی جدی در کنار دوستان فعال این حوزه، حضور داشته و از این به بعد هم حضور خواهد داشت.

ادامه داشتن نمایشگاه نوشت‌افزار تا 15 روز دیگر

وی افزود: خوشبختانه این همکاری و تعامل خوب سبب شد که امسال نمایشگاه «ایران نوشت» با شکوه بیشتری برپا شود و مردم نیز از آن اسقبال کنند. این جشن شهریوری به همین نمایشگاه ختم نمی‌شود و من به خانواده‌های ایرانی این نوید را می‌دهم که این نمایشگاه با مشارکت و همراهی خوب شهرداری تهران تا 15 روز دیگر در بوستان‌های این استان ادامه خواهد داشت.

مدیر شبکه 2 در پاسخ به سوال «سنجد خبرنگار» مبنی بر اینکه دفترهای مشق کودکی شما چگونه بوده اند؟ تصریح کرد: زمان ما جلد دفترهای مدرسه کاهی بود و عکسی از شخصیت‌های محبوب نداشت، اما امروز به همت تلاشگران حوزه فرهنگ شاهد انتشار تصاویر چهره‌های محبوب و دوست داشتنی کودک روی نوشت افزارها هستیم و امیدوارم بچه‌هایی که این شخصیت‌ها را دوست دارند، 9 ماه تحصیلی را هم با این شخصیت‌ها همراه شوند.

تدارک لوازم التحریر برای 14 میلیون نفر

بخشی زاده ادامه داد: در این نمایشگاه برای 14 میلیون دانش آموز و دانشجویی که امسال ادامه تحصیل خواهند داد تدارک ویژه دیده شده، بنابراین من از همه خانواده‌های محترم ایرانی دعوت می‌کنم که از آن بازدید کرده و مایحتاج خود را خریداری کنند.

وی گفت: امیدوارم همچنان از این محصولات استقبال بشود چرا که این استقبال مایه دلگرمی‌ دوستانی است که در این زمینه فعالیت می‌کنند، سرمایه گذاری کرده اند تا همت‌مان به سمت کالای ایرانی باشد.

حالا بچه‌ها شخصیت‌های داخلی را به خارجی‌ها ترجیح می‌دهند

در ادامه آزیتا رضایی درباره حمایت تلویزیون از نوشت افزارهای ایرانی اسلامی‌ گفت: این بسیار مهم است که ما در تلویزیون برنامه‌هایی تولید کنیم که بچه‌ها آنها را دوست داشته باشند و به شخصیت‌های خارجی ترجیح بدهند، خوشبختانه این اتفاق به همت شبکه 2 تا حدی رخ داده است.

خاله رویا افزود: امیدوارم با تلاش بیشتر این شبکه برنامه‌های بهتری برای بچه‌ها تولید شود و دیگر شاهد جذب بچه‌ها به شخصیت‌های خارجی نباشیم.

«شکرستان» و «کلاه قرمزی» رکورد دارند

همچنین رضا حدیدی مدیر نوشت افزار و لوازم التحریر ایرانی اسلامی‌«آزاده» اعلام کرد: تصاویر «شکرستان» و «کلاه قرمزی» در رده اول و سپس تصاویر پهلوانان و سنجد در رتبه بعدی پر فروش ترین‌های این برند قرار داشتند.

اعتماد مردم به خرید کالای ملی

وی افزود: با همکاری بسیار خوب و تحسین برانگیز شبکه 2 امسال نمایشگاه نوشت افزارهای ایرانی اسلامی‌با استقبال بسیار زیادی مواجه شد و این نشان می‌دهد که مردم به خرید کالای ملی اعتماد کرده‌اند.

حدیدی تصریح کرد: «آزاده» به عنوان نماینده رسمی‌نوشت افزارهای کلاه قرمزی و پسر خاله، سنجد و شکرستان، به قصد رقابت با محصولات خارجی دفاتر متنوعی با کیفیت بسیار عالی به بازار عرضه کرد که خوشبختانه مورد استقبال مردم قرار گرفتند.

مدیر نوشت افزار و لوازم التحریر ایرانی اسلامی‌«آزاده» گفت: غرفه «آزاده» در نمایشگاه امسال لوازم التحریرهایی با تصاویر شکرستان، کلاه قرمزی، سنجد و تصاویر فرش و گلیم سنتی ایرانی عرضه کرد؛ خوشبختانه با همکاری شبکه 2 در حال طراحی تصاویر جدیدی برای دفتر مشق بچه‌ها هستیم و این نوید را می‌دهم که تا سال آینده با تنوع بیشتری در این نمایشگاه حضور پیدا خواهیم کرد.

افزایش اشتیاق بچه‌ها با حضور خاله و عموهای تلویزیون

وی تصریح کرد: امسال حضور خاله و عموهای تلویزیون و همراهی خوب مدیران شبکه دو کمک کرد که بچه‌ها با اشتیاق بیشتری به نمایشگاه بیایند و خرید برای آن‌ها دلپذیرتر باشد.

در اختتامیه این نمایشگاه که به طور زنده از آنتن شبکه 2 پخش شد، علی زارعان مدیر گروه کودک، مریم جلالی مدیر گروه خانواده، مهدی کریمی‌مدیر گروه فیلم‌های تلویزیونی، محسن همتی نژاد مدیر تامین برنامه، یدالله سلطانیان مدیر پخش،محسن خش مشاور اجرایی و مسوول دفتر، ناصر گنج خانلو مدیر روابط عمومی، ژاله موقر تهیه کننده، نگار استخر صدا پیشه سنجد و تعداد دیگری از مسوولان شبکه دو حضور داشتند.

دومین نماشگاه نوشت افزارهای ایرانی اسلامی‌با عنوان «ایران نوشت» از 5 تا 10 شهریورماه با حضور 20 برند اسلامی‌ مانند «قاصدک»، «آزاده»، «روشنا»، «ایام»، «رویش» و «هدهد» در تالار آفرینش‌های ادبی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوان برپا شده بود.

در این مراسم سنجد یکی از لوازم التحریرهایی را که با تصویر خودش روانه باز شده‌اند به مدیر شبکه دو هدیه کرد، بچه‌ها نیز با عمو مهربان، خاله رویا، سنجد و پنگول عکس یادگاری گرفتند.