«ترمه و ترنج» عنوان نمایشگاهی از آثار صنایع دستی لیلا آقاشاهی است که در نگارخانه پردیسان به نمایش درآمده و «نقاشی روی سنگ» و «عکس چهارگوش» نیز عناوین دو نمایشگاهی است که در نگارخانه ملل گشایش یافته است.

به گزارش خبرگزاری مهر، برپایی نمایشگاه «ترمه و ترنج» در نگارخانه پردیسان و برپایی دو نمایشگاه «نقاشی روی سنگ» و «عکس چهارگوش» در نگارخانه ملل دو خبر حوزه هنرهای تجسمی امروز سه شنبه 11 شهریور ماه است.

نگارخانه پردیسان میزبان نمایشگاه «ترمه و ترنج»

نگارخانه پردیسان فرهنگسرای فردوس مجموعه ای دیدنی از آثار صنایع دستی تکه دوزی لیلا آقاشاهی را در قالب نمایشگاهی با عنوان « ترمه و ترنج » به نمایش گذاشته است.

نمایشگاه ترمه و ترنج عصر روز گذشته دوشنبه 10 شهریورماه  با حضور جمعی از هنرمندان و علاقمندان هنر در گالری شماره یک پردیسان گشایش یافت.

در این نمایشگاه مجموعه ای از آثار تکه دوزی  لیلا آقاشاهی هنرمند صنایع دستی کشورمان  با عنوان هایی همچون «سماع»، «زیبایی کویر»، «تابلوی سه بعدی»، «لاکبین»، «موج»، «ارحم الراحمین»، «محمد(ص)»، «توحید»، «ضامن آهو»، «گل و مرغ بوی بهار»، «فرشته الفت»، «رهایی»، «حافظ»، «رقص نور»، «دخیل» و ... به نمایش گذاشته شده است.

این هنرمند صنایع دستی در آثار خود از تکنیک هایی همچون «تکه دوزی-گلسازی»، «تکه دوزی- ویترای»، «ویترای- رنگ»، «رنگ - اپلیکه»، «کاغذی»، «ویترای- ارگامی»، «مطلسه با دست- رنگ» و ... استفاده می کند.

لیلا آقاشاهی 20 سال سابقه فعالیت هنری در زمینه صنایع دستی دارد و شرکت در نمایشگاه های گروهی هنرهای دستی، نمایشگاه گروهی تکه دوزی در سالن چند منظوره محک، نمایشگاه بین المللی دوبی 2010، نمایشگاه بین المللی بیرمنگام انگلستان 2011، نمایشگاه بین اللملی دوبی 2011  و نمایشگاه بین اللملی دوبی 2012  را در کارنامه هنری خود دارد.

این هنرمند صنایع دستی تا کنون موفق به دریافت عنوان نفر اول جایزه بهترین کار هنری در نمایشگاه بین المللی دوبی 2010 ، نفر اول جایزه بهترین طراحی و رنگ آمیزی نمایشگاه بین المللی دوبی 2010، انتخاب اول هیات داوران نمایشگاه بین المللی دوبی 2010 و  برنده جایزه بهترین کار ویترای در نمایشگاه گروهی تکه دوزی پچیران 1391 شده است.

علاقه مندان برای بازدید از این نمایشگاه می توانند تا 20 شهریورماه همه روزه از ساعت 9 تا 17 به نگارخانه فرهنگسرای فردوس واقع در فلکه دوم صادقیه، بلوار فردوس، بعد از چهارراه مخابرات مراجعه کنند.
   
برگزاری دو نمایشگاه هنری در نگارخانه ملل

دو نمایشگاه «نقاشی روی سنگ» و «عکس چهار گوش« دوشنبه 10 شهریور در نگارخانه فرهنگسرای ملل گشایش یافت.

در نمایشگاه نقاشی روی سنگ آثار هنرمند جوان نیلوفر رشیدی و همچنین نمایشگاه عکاسی با موضـوع طبیعت از مجموعه آثار محمد سجاد نوروزیان و محمد سالار گلی به نمایش گذاشته شده است.

 این نمایشگاهها در راستای فراهم آوردن شرایط برای به نمایش گذاشتن آثار هنرمندان صورت گرفته است.

علاقه مندان می توانند برای بازدید از آثار این هنرمندان 10 تا 16 شهریورماه از ساعت 9 تا 19 به  بزرگراه صدر ، بلوار قیطریه بوستان قیطریه ، فرهنگسرای ملل مراجعه کنند.