عموهای فیتیله‌ای امروز پنجشنبه، 13 شهریور زندگينامه مشهورترين دانشمندان و مخترعان ايران و جهان را روی آنتن تلویزیون می‌برند.

محمد مسلمی‌ بازیگر و کارگردان «فیتیله» در این باره به خبرنگار مهر گفت: عموهای فیتیله‌ای این هفته بچه‌ها را با مشهورترین مخترعان جهان مثل ادیسون مخترع برق، گراهامبل مخترع تلفن، گالیه کاشف جاذبه زمین و برادران رایت مخترع هواپیما آشنا می‌کنند.

وی افزود: عموهای فیتیله‌ای در قالب نمایش‌ها و کلیپ‌های شاد و جذاب به بچه‌ها نشان می‌دهند که نوابغ جهان چه زندگی پر فراز و نشیبی را پشت سر گذاشتند و راز موفقیت آنها چیست؟

این کارگردان ادامه داد: آنها در نمایش‌های خود گالیه می‌شوند، لباس برادران رایت را بر تن می‌کنند، به دنبال کشف برق می‌روند و نقش‌های متفاوتی را روی آنتن می‌برند تا بچه‌ها را با دانش و زندگی دانشمندان  مشهور جهان آشنا کنند.

مسلمی تصریح کرد: در این قسمت به زندگی دانشمندان خارجی پرداخته می‌شود اما در هفته آینده به سراغ دانشمندان بزرگ ایرانی مثل زکریای رازی کاشف الکل خواهیم رفت.

به گفته وی، عموهای فیتیله‌ای امروز با نمایش «آشپزی» و تدارک مسابقه تلفنی جذاب به خانه مخاطبان خود می‌روند.

«فیتیله» کاری از گروه کودک و خردسال شبکه دو سیما است. این برنامه به تهیه‌کنندگی علیرضا آقایی و اجرای علی فروتن، حمید گلی و محمد مسلمی پنجشنبه‌ها و جمعه‌ها از ساعت 14 مهمان خانه مخاطبان خود می‌شود.