ری - خبرگزاری مهر: معاون امور شهری و فضای سبز شهرداری منطقه 20 از تحویل زمین های آماده کاشت، داشت و برداشت انواع مختلف سبزی های خوراکی به شهروندان این منطقه از کلانشهر تهران خبر داد.

سعید شیرازی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: با این اقدام، شهروندان علاقمند به امور کشاورزی، کاشت سبزی های خوراکی را در مزرعه خانواده مرکز آموزش و مشاوره گل و گیاه منطقه 20 آغاز کرده و از تجارب مختلفی در این زمینه بهره مند می شوند.

این مسئول ترویج فرهنگ توسعه فضای سبز خانگی و ارائه آموزش های شهروندی را از اولویت های مدیریت شهری برشمرد و افزود: مدیریت این مزرعه های آماده شده طی دوره کشت سبزیجات در دست شهروندان است که علاوه بر تامین لوازم و بذور مورد نیاز، کارشناسان متخصص این امر نیز آنها را همراهی می کنند.

وی ادامه داد: یک هزار مترمربع زمین کرت بندی شده در فضای دو مرکز آموزش و مشاوره گل و گیاه واقع در بزرگراه شهید کریمی و محله 13 آبان، برای این طرح لحاظ شده است که شهروندان انواع مختلفی از سبزیجات نظیر گشنیز، شاهی، پیازچه، ریحان بنفش و سبز، تره و...را برای مصارف خود در آن کشت می کنند.

معاون امور شهری و فضای سبز شهرداری منطقه 20 با اشاره به اینکه خدمات آموزشی مراکز آموزش و مشاوره گل و گیاه به صورت کاملا رایگان در تمام فصول به شهروندان ارائه می شود گفت: با توجه به علاقمندی و درخواست شهروندان، کارگاه یک روزه آشنایی با انواع درختان میوه در17 شهریور ماه سالجاری در این مرکز اجرا می شود.