بوشهر - خبرگزاری مهر: رئیس مجلس شورای اسلامی با حضور در شهر دلوار، از موزه شهید رئیسعلی دلواری بازدید کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، علی لاریجانی بعد از ظهر چهارشنبه به منظور حضور در همایش ملی روز مبارزه با استعمار به شهر دلوار سفر کرد و در بدو ورود به این شهر با استقبال گسترده و پرشور مردم این شهر و مردمی که از دیگر نقاط استان به این شهر آمده بودند، قرار گرفت.

رئیس مجلس شورای اسلامی در اولین برنامه خود در شهر دلوار وارد موزه شهید رئیسعلی دلواری شد و از بخش‌های مختلف این موزه بازدید کرد و مسئولان استان بوشهر توضیحات لازم را در این زمینه ارائه کردند.

موزهٔ رئیسعلی دلواری در شهر دلوار از توابع شهرستان تنگستان واقع شده‌است. ساختمان این موزه خانه و محل زندگی رئیسعلی دلواری بوده‌ است که در ۴۵ کیلومتری شهر بوشهر قرار دارد.

رئیس مجلس شورای اسلامی در این آئین اظهار داشت: مردم استان بوشهر همواره مرزدارانی غیور برای کشور بوده اند و هیچ‌گاه اجازه نفوذ به بیگانگان نداده‌اند و این مهم را در مرحله‌های مختلف تاریخی ثابت کرده‌اند.

دکتر علی لاریجانی اضافه کرد: همه مردم ایران رئیسعلی دلواری را به عنوان اسوه مقاومت و ایثار و مقابله با استعمار می‌شناسند و لازم است که شخصیت رئیسعلی بیش از پیش معرفی شود.

رئیس مجلس شورای اسلامی صبح چهارشنبه وارد بوشهر شد و پس از استقبال مسئولان استان بوشهر در فرودگاه از وی، بازدید از تاسیسات بندری استان بوشهر داشت.

لاریجانی سپس بازدید از وضعیت نیروگاه اتمی بوشهر داشت و از بخش های مختلف نیروگاه بازدید کرد و کارشناسان و مجریان نیروگاه توضیحات لازم را در مورد نیروگاه ارائه کردند.

برنامه بعدی رئیس مجلس در سفر به بوشهر، حضور در جمع نیروهای نظامی و انتظامی جمهوری اسلامی مستقر در استان بوشهر که این برنامه در منطقه دوم ارتش جمهوری اسلامی برگزار شد.

لاریجانی همچنین بازدید از موزه بنادر و دریانوردی استان بوشهر داشت و از کشتی پرسپولیس، عمارت کلاه پهلوی و کنسولگری انگلیس در بوشهر بازدید کرد.