رئیس آکادمی ملی فوتبال درمراسم افتتاحیه دومین فستیوال ملی فوتبال زیر 12 سال خاطرنشان کرد: در این دوره از فستیوال 40 هزار فوتبال آموز حضور دارند که برترین‌ها به تیم‌های ملی پایه می روند.

به گزارش خبرگزاری مهر و به نقل از سایت فدراسیون فوتبال، محمدحسین علیزاده در مراسم افتتاحیه دومین فستیوال فوتبال زیر 12 سال گفت: دومین فستیوال ملی زیر 12 سال را باشکوه‌تر از سال گذشته برگزار می‌کنیم. این فستیوال با سطح پوشش 40 هزار فوتبال اموز آغاز شده و فعالیت‌های ما از ابتدای تابستان در شهرستان‌ها، استان‌ها و مناطق مختلف آغاز و سپس حاصل برگزاری فستیوال‌های استانی امروز در آکادمی ملی گرد هم آمده‌اند تا در دومین فسیتوال ملی زیر 12 سال حضور داشته باشند.

وی اضافه کرد: امیدواریم از این روند ادامه داشته باشد و منتخبین برتر این فستیوال در  تیم ملی حضوری قدرتمند داشته تا باعث خوشحالی مردم  و سرافزاری ما در عرصه‌های بین‌المللی باشند. این فوتبال آموزان دست پرورده مربیان ما در استان‌های سراسر کشور هستند که هیچگاه زحمات‌شان دیده نمی‌شود. در واقع با برگزاری فسیتوال های پایه قصد داریم تا علاوه بر انتخاب برترین‌ها و حضورشان در تیم‌های ملی به گونه‌ای از زحمات این مربیان نیز قدردانی کنیم. امیدوارم این فرایندی که شروع شده در سال آینده با شکوه تر باشد و با افتخار بتوانیم فستیوال سوم را به خوبی برگزار کنیم.

رئیس آکادمی ملی فوتبال در ادامه گفت: با برگزاری این فسیتوال‌ها قصد داریم در فوتبال پایه آسیا و فوتبال پایه جهانی حضور خوبی داشته باشیم. ضمن اینکه  هفته آینده شاهد برگزاری فسیتوال بین‌المللی با حضور پنج تیم عراق، قطر، تاجیکستان، افغانستان، پاکستان  هستیم که با برگزاری این فستیوال همکاری ببین منطقه‌ای وفرهنگی را گسترش داده و ارتباطات خود را با کشورهای همسایه از طریق فوتبال منتقل می‌کنیم و در نهایت تجربیات فنی در بین فوتبال پایه را گسترش می دهیم.