مه ولات-خبرگزاری مهر: وزیر جهاد کشاورزی گفت: در حال حاضر در داخل کشور، محدودت منابع آب و سفره های آبی داریم، ما باید خودمان را طوری تطبیق بدهیم که بتوانیم میزان برداشت از سفره های آبی را به ویژه آن ها که در شرایط بحرانی قرار دارند مدیریت کرده و هدر رفت آن ها را به حداقل برسانیم.

به گزارش خبرنگار مهر، محمود حجتی ظهر پنج شنبه در سفر به مه ولات در جمع خبرنگاران اظهار کرد: از جمله مشکلات ما در حوزه کشاورزی، محدودیت آب و بهره برداری بیش از اندازه از سفره های آبی و ذخایر است.

وی گفت: در زمینه تامین علوفه و دامداری، عدم توازن قیمت تقاضا و عرضه وجود دارد که باید اصلاح شود.

وی افزود: با توجه به اینکه ما در حال حاضر در کشور با مشکلاتی چون خشکسالی و سرما روبرو هستیم؛ راه برون رفت از این بحران این است که از طریق مباحث فنی به مقابله با این بحران ها بپردازیم و آن را مدیریت کنیم، یکی از راه های مقابله با این بحران کالاوند پاشی است که بتوان مقاومت باغات را در مقابل تبخیر آب افزایش داد.

وزیر جهادکشاورزی تصریح کرد: در واقع ما باید در حوزه کشاورزی بذر را بر روی یک لایه ی کالاونی قرار دهیم تا بتوان از این طریق از تبخیر آب جلوگیری نموده و نیز مقاومت گیاه را افزایش داد.

راه مدیریت درست آبیاری استفاده از سیستم های نوین آبیاری است

وزیر جهاد کشاورزی در ارتباط با محدودیت منابع آب گفت: در حال حاضر در داخل کشور، محدودت منابع آب و سفره های آبی داریم، ما باید خودمان را طوری تطبیق بدهیم که بتوانیم میزان برداشت از سفره های آبی را به ویژه آن ها که در شرایط بحرانی قرار دارند مدیریت کرده و هدر رفت آن ها را به حداقل برسانیم.

حجتی گفت: در زمینه تامین و قیمت گذاری علوفه دولت مصوبه ای تصویب کرده است که با پشتیبانی شرکت ها و ادارات دولتی بتواند قیمت عرضه و تقاضا را به توازن برساند، لذا از این راه می توان دست واسطه هایی که قیمت علوفه را بالا می برند کوتاه کرد.