گرگان - خبرگزاری مهر: مدیر محافل و جشنواره های حوزه هنری گفت: جشنواره ها بهانه ای برای دیده شدن آثار هنری و تولیدات بیشتر و تبادل اطلاعات به لحاظ فنی است.

به گزارش خبرنگار مهر، علی قربانی عصر شنبه در حاشیه سومین جشنواره سوره ماه، افزود: سومین جشنواره منطقه ای تئاتر سوره ماه با هدف تبادل اطلاعات گروه های نمایشی در گروه های استانی و شهرستانی و ارائه کارهای بیشتر برگزار شده است.

وی ادامه داد: با برپایی این جشنواره تولیدات گروه های نمایشی دیده می شود و بسیاری از هنرمندان نیز موفق می شوند تا سایر کارهای هنری را مشاهده کنند.

این مسئول کشوری، با بیان اینکه که برگزاری این جشنواره ها بستری برای افزایش تجربه جوانان و علاقمندان به هنر تئاتر فراهم می کند، افزود: جشنواره منطقه ای به جوانان و افرادی که تازه به این عرصه وارد شدند کمک می کند تا هنرمندان در یک رقابت کوچکتر به تماشای تولیدات یکیدیگر بنشینند.

قربانی با اشاره به این نکته که ارائه جوایز بهانه ای برای تولیدات بهتر خواهد بود، بیان کرد: ارتقای سطح علمی و فنی کار گروه های نمایشی یکی از اهدافی است که جشنواره سوره ماه آن را دنبال می کند.

وی ضمن ابراز ناخرسندی از وضعیت فعلی تئاتر در شهرستانهای کشور، گفت: تئاتر شهرستانها به شدت در سراشیبی قرار دارد و روزهای بدی را تجربه می کند.

مدیرمحافل و جشنواره های حوزه هنری ادامه داد: در نگاهی به اجرای نمایش های گذشته تاکنون و مقایسه آنها درمی یابیم که تئاتر مسیر نزولی را طی می کند.

علی قربانی در توضیح دلیل نزول هنر تئاتر در کشور، گفت: اولین علت نزول این هنر، نبود آموزش و دیگری نبود حمایت بخش دولتی از تئاتر است چراکه هنر تئاتر همواره نیاز به حمایت مادی و معنوی دارد.

این مسئول کشوری با تاکید بر این نکته که اکنون از هنر تئاتر حمایت می شود اما کافی نیست، افزود: تئاتر هنر گرانی است و برای تولید آن باید هزینه های زیادی را صرف کرد تا یک اثر نمایشی تولید شود.

وی ضمن ابراز نارضایتی از این موضوع که کمتر هنر تئاتر را هنرمندان به صورت حرفه ای دنبال می کنند، اذعان کرد: در بخش کارگردانی و نمایشنامه نویسی ضعف هایی وجود دارد که این موارد در بازیگری کمتر دیده می شود.

مدیرمحافل و جشنواره های حوزه هنری در خاتمه با اشاره به این نکته که در جشنواره آثار نسبتا خوبی دیده می شود، افزود: در مجموع تئاتر شهرستان در مقایسه با گذشته رشد چشمگیری نداشته است.