اردبیل – خبرگزاری مهر: معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی آموزش و پرورش استان اردبیل گفت: 21 درصد مدارس اردبیل از بخاری نفتی استفاده می کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، برات سلیمی صبح یکشنبه در جلسه شورای آموزش و پرورش اردبیل تصریح کرد: علاوه بر این 32 درصد مدارس نیز از بخاری گازی استفاده می کنند.

وی با بیان اینکه حتی بخاری گازی نیز برای مدرسه استاندارد کافی ندارد، اضافه کرد: تنها 40 درصد از مدارس از سیستم حرارت مرکزی برخوردارند.

به گفته سلیمی پوشش برخورداری از سیستم حرارت مرکزی طی سال گذشته از 26 درصد به 40 درصد رسیده است.

وی با بیان اینکه آموزش و پرورش بندی در خصوص تعمیر و تجهیز مدارس ندارد، ادامه داد: به عنوان مثال در ناحیه یک آموزش و پرورش اردبیل 66 میلیون تومان برای این حوزه در نظر گرفته شده که عملا مبلغ ناچیزی است.

وی خواستار مشارکت دستگاه های مرتبط در امر بهسازی و استاندارد سازی مدارس شد و افزود: در این خصوص اعتبارات آموزش و پرورش استان محدود است.

حاضر به تعویض بخاری های نفتی هستیم

در این جلسه همچنین مدیرکل نوسازی مدارس استان اردبیل با یادآوری اقدامات صورت گرفته در استاندارد سازی سیستم گرمایش مدارس تصریح کرد: در عین حال نیازمند تجهیزات برخی عملیات اورژانسی هستیم.

یاور وحدتی پور اضافه کرد: حدود سه هزار و 700 مدرسه در سطح استان دایر است که اگر هر کدام دو کپسول آتش نشانی داشته باشند نزدیک به هشت هزار کپسول خواهد شد.

وی خواستار تامین کپسول مورد نیاز مدارس شد و گفت: سال گذشته 40 میلیارد ریال برای استاندارد سازی سیستم گرمایش مدارس تامین اعتبار شد.

وی با بیان اینکه نزدیک به این مبلغ امسال نیز جذب شده، ادامه داد: تا پایان امسال برای استاندارد سازی هیچ مشکل اعتباری نداریم و سازمان اعلام کرده هر قدر اعتبار نیاز داشتیم تامین خواهد شد.

به گفته وحدتی پور، نوسازی مدارس برای تجهیز مدارس یک مناقصه 20 میلیارد ریالی برگزار کرده است.

مدیر کل نوسازی مدارس استان با بیان اینکه فرایند آن در مراحل پایانی است، اضافه کرد: اگر تخصیص به موقع صورت گیرد تجهیز مدارس با سرعت بیشتری انجام می شود.

وی با بیان اینکه استفاده از بخاری نفتی در مدارس را به هیچ عنوان قابل قبول نیست، تصریح کرد: حاضر به استاندارد سازی و تعویض بخاری ها هستیم.

وی افزود: معماری و زیبا سازی مدارس استان به نسبت 10 سال گذشته با تغییرات قابل توجه مواجه است و حتی در شاداب سازی مدارس به جنسیت دانش آموز توجه می شود.

به گفته وحدتی پور در وضعیت فعلی بعد از مقاوم سازی و بازسازی مدارس، مدرسه به صورت تجهیز شده تحویل می شود.