کرج - خبرگزاری مهر: مدیرکل دفتر فنی استانداری البرز با اشاره به ضرورت مدیریت بهینه مصرف آب در حوزه آبیاری باغات و اراضی کشاورزی، اعلام کرد: حفظ اراضی و باغات از اهمیت بالایی برخوردار است به همین منظور روند آبیاری باغات نیازمند بازنگری است.

به گزارش خبرنگار مهر، پنجمین جلسه ستاد راه و فضای سبز استان البرز با محوریت شکل گیری کارگروه آبیاری باغات کرج، توسعه پارک هلجرد، درختکاری 500 هکتار از اراضی شمال غربی کرج و حفظ و نگهداری فضاهای سبز استان صبح امروز با حضور مدیران حوزه های عمرانی در سالن عمران استانداری البرز برگزار شد.

غلامرضا احمدی بیداخویدی تصمیم گیری درباره آبیاری باغات کلانشهر کرج را با اهمیت خواند و اظهار داشت: مدیریت بهینه مصرف آب در حوزه آبیاری باغات و اراضی کشاورزی و همچنین ضرورت حفظ اراضی و باغات از اهمیت بالایی برخوردار است به همین منظور روند آبیاری باغات نیازمند بازنگری است.

بیداخویدی برگزاری جلسه ای اختصاصی با محوریت مدیریت بهینه آب و با حضور مدیرعامل آبفای کرج، مدیرعامل سازمان پارک ها و فضای سبز شهرداری را ضروری دانست و گفت: باید با حضور مسئولان امر در ارتباط با آبیاری باغات تصمیم گیری می شود.

پیگیری موضوع واگذاری پارک هلجرد در حریم کمالشهر یکی دیگر از محورهای این جلسه بود؛ مدیرکل دفتر فنی استانداری البرز در این باره یادآور شد: شهرداری کمالشهر، پارک موجود را توسعه دهد و خدمات مورد نیاز مردم را در این پارک ارائه کند.

نگهداری کاخ مروارید از اهمیت ویژه ای برخوردار است

یکی دیگر از موضوعات جلسه که از اهمیت دوچندانی برخوردار بود وضعیت نگهداری مجموعه کاخ مروارید بود؛ مدیرکل دفتر فنی استانداری البرز در این باره اذعان داشت: مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان در رابطه با وضعیت نگهداری این اثر تاریخی به جا مانده از دوره پهلوی که به واقع یکی از ظرفیت های بی نظیر گردگشری استان است گزارشات مستندی از اقدامات انجام شده در این خصوص را ارئه کند تا به نتیجه نهایی دست پیدا کنیم.

این مسئول ادامه داد: مشکل آب کشاورزی و معضل آبیاری باغات سرحدآباد، کلاک و رزکان نو، معضلی بزرگ است به همین منظور برای دستیابی به نتیجه نهایی برای حل این مشکل باید مدیریت آب منطقه ای ظرف یک هفته گزارش آتی خود را در خصوص بهره برداری چاه های موجود و بهره برداری آن صرفاً جهت آبیاری ارائه دهد.

بیداخویدی اضافه کرد: در حال حاضر سازمان پارکها و فضای سبز شهرداری کرج هزینه سنگینی را صرف خرید آب با تانکر جهت آبیاری باغات می نماید و این روند نیازمند تجدید نظری ویژه است، به همین منظور ضمن ارزیابی و نظرسنجی پیرامون این شکل آبیاری، تصمیم نهایی اعمال خواهد شد.

وی در پایان گفت: با همکاری اداره کل راه و شهرسازی بخشی از اراضی محدوده شمال غربی کرج در مساحتی بالغ بر 500 هکتار در اختیار سازمان پارک ها و فضای سبز قرار خواهد گرفت تا در نیمه دوم سال شاهد کاشت درختان و توسعه فضای سبز در این اراضی باشیم.