حسن رحیمی، محمدحسین محمدیان و كميل قاسمي در دور دوم اوزان 57، 86 و 125 کیلوگرم رقابتهای کشتی آزاد قهرمانی جهان به پیروزی رسیدند.

به گزارش خبرگزاری مهر، رقابتهاي چهار وزن نخست کشتی آزاد قهرمانی جهان از صبح امروز دوشنبه در سالن ژيمناستيك شهر تاشکند ازبکستان در حال برگزاری است. در وزن 57 کیلوگرم این مسابقات حسن رحیمی دارنده مدال‌های طلا و برنز جهان در دور نخست با ضربه فنی(7 بر صفر) لوان مترولی از اسپانیا را شکست داد. وی در دور بعد با نتیجه 8 بر 2  میکولا عیوضیان از اوکراین را مغلوب کرد. رحيمي در مرحله يك چهارم نهايي به مصاف ویکتور لبدوف قهرمان جهان از روسیه می‌رود.

در وزن 70 کیلوگرم مصطفی حسین خانی در اولین تجربه حضور در رقابتهای جهانی و علی‌رغم آسیب دیدگی از ناحیه زانو در دور نخست میروسلاو کایروف نفر سوم اروپا از بلغارستان را با نتیجه 2 بر یک شکست داد. وی در دور بعد با نتیجه 3 - 3 مقابل بک زاد عبدالرحمن‌اف از ازبکستان مغلوب شد و باید منتظر ادامه دیدارهای این کشتی‌گیر باشد تا در صورت حضور وی در دیدار فینال حسين خاني نیز شانس ادامه رقابتها را در گروه بازنده ها داشته باشد.

در وزن 86 کیلوگرم محمد حسین محمدیان نیز در نخستین تجربه حضور در رقابتهای جهانی در دور اول با نتیجه 10 بر صفر آردین آبو از برزیل را شکست داد. وی در دور دوم با نتیجه 7 بر 4 از سد ادوارد روت از آمریکا گذشت. محمديان در دور سوم با پدرو سبالوس از ونزوئلا دیدار می‌کند.

در وزن 125 کیلوگرم کمیل قاسمی در دور نخست با نتیجه 4 بر صفر از سد الکساندر خوتسیانویسکی دارنده مدال برنز اروپا از اوکراین گذشت. وی در دور بعد با نتیجه 7 بر 2  ژو دنگ نفر سوم آسیا از چین را شکست داد. قاسمی در مرحله يك چهارم نهايي با برنده دیدار قربان اف از ازبکستان و کاسکویچ از لهستان مبارزه می‌کند.