ابوالفضل جلیلی نویسنده و کارگردان سینمای ایران با اشاره به اینکه طرح گروه سینمایی هنر و تجربه به نفع سینمای ایران خواهد بود پیشنهاد پس از نمایش فیلم‌ها در این گروه سینمایی منتقدان با مردم به بحث و تبادل نظر بپردازند.

ابوالفضل جلیلی کارگردان و فیلمنامه نویس درباره اجرای طرح «هنر و تجربه» به خبرنگار مهر گفت: حجت الله ایوبی مدیر خوش‌فکر و اندیشمندی است و شاید بهتر باشد دست او در اقداماتی که قرار است انجام دهد کمی باز باشد تا شاهد فعالیتهای تازه ای در حوزه سینما باشیم. خوشبختانه طرح گروه سینمایی «هنر و تجربه» از آن دست اقداماتی است که قطعا به نفع سینمای کشورمان خواهد بود.

کارگردان فیلم «یک داستان واقعی» افزود: به عنوان یکی از اهالی سینما از این طرح استقبال می کنم ولی باید فیلم‌هایی در این طرح جا بگیرند که استاندارهای لازم را داشته باشند.

وی با اشاره به سخنان ناصر تقوایی که عنوان کرده بود «همانطور که فیلمساز تربیت می کنیم باید تماشاگر خوب هم تربیت کنیم» متذکر شد: شاید بهتر باشد ترتیبی داده شود تا بعد از نمایش فیلم هایی که در این طرح اکران می شود، گروهی منتقد و کارشناس درباره فیلم با مردم صحبت کنند و زوایای پنهان فیلم و زیبایی شناسی آنها را برای مردم توضیح دهند تا رفته رفته مخاطب خاص اینگونه فیلم ها، گسترده تر شود و طیف عظیمی از مردم خواهان تماشای اینگونه فیلم ها شوند.

جلیلی به تجربه کشورهایی نظیر فرانسه اشاره کرد و افزود: به واسطه اینکه مدتی در فرانسه زندگی کردم با برخی مسائل فرهنگی آنها آشنا هستم. یکی از اتفاقات خوبی که در سینماتک های آنجا رخ می دهد این است که هر زمان هر کسی با هر سلیقه‌ای که بخواهد فیلمی را تماشا کند می تواند فیلم مورد نظرش را ببیند.

کارگردان «دت مثل دختر» ادامه داد: شاید بهتر باشد ما هم از این روش استفاده کنیم و حتی فیلم هایی را نمایش بدهیم که پنجاه سال پیش نمایش داده شده اند. با این طرح حتی کسانی به دیدن فیلم ها می روند که از آنها خاطره دارند و فکر کنید چه استقبال زیادی از اکران های این طرح خواهد شد.

وی در پایان گفت: امیدوارم که این طرح مُسکن نباشد و به معنی واقعی طرحی باشد که می تواند از هر لحاظ موفق شود و با یک برنامه ریزی خوب ادامه داشته باشد تا در طولانی مدت ثمرات آن را ببینم.