کشتی‌گیر وزن 86 کیلوگرم با برتری مقابل حریفی از آذربایجانی به مدال برنز مسابقات کشتی آزاد قهرمانی جهان دست یافت.

به گزارش خبرنگار اعزامی مهر به تاشکند ازبکستان، در ادامه روز نخست از رقابتهای کشتی آزاد قهرمانی جهان، امشب دوشنبه محمدحسین محمدیان در وزن 86 کیلوگرم برابر عثمانوف از آذربایجانی به پیروزی دست یافت و به مدال برنز این رقابتها دست یافت.

محمدیان که تایم نخست را با نتیجه 2 بر صفر به حریف آذربایجانی واگذار کرده بود، با دستورات فنی رسول خادم تایم دوم را قدرتمندانه آغاز کرد و توانست 11 امتیاز از حریف خود بگیرد. وی در نهایت با نتیجه 11 بر 2 حریف خود را شکست داد و دومین مدال کاروان ایران را به ارمغان آورد.

محمدحسین محمدیان که نخستین تجربه حضور در رقابتهای جهانی را پشت سر می‌گذاشت، در دور اول با نتیجه 10 بر صفر آردین آبو از برزیل را شکست داد. وی در دور دوم با نتیجه 7 بر 4 از سد ادوارد روت از آمریکا گذشت. محمديان در دور سوم مقال پدرو سبالوس از ونزوئلا با نتیجه 8 بر 6 مغلوب کرد.

کشتی‌گیر وزن 86 کیلوگرم که فرزند عسگری محمدیان مشهور است، در مرحله یک‌چهارم نهایی مقابل سالاس پرز از کوبا نايب قهرمان جهان با نتیجه 4 بر 2 مغلوب شد و  با توجه به حضور سالاس در ديدار فينال محمديان به گروه شانس مجدد راه يافت. وی در اين مرحله مقابل ماتسوموتو  از ‍ژاپن با نتيجه 10 بر صفر به برتری دست يافت و به دیدار رده‌بندی رفت.

عصر امروز حسن رحیمی هم در وزن 57 کیلوگرم نخستین مدال کاروان ایران در مسابقات قهرمانی جهان در ازبکستان را بدست آورد که نشان برنز بود.