اردبیل – خبرگزاری مهر: معاون برنامه ریزی استاندار اردبیل گفت: سرمایه گذار واقعی در استان باید حمایت شود.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد باقر بهشتی شامگاه دوشنبه در همایش خلاقیت سرمایه گذاری تصریح کرد:برخی سرمایه گذاری ها با هدف رونق تولید و ایجاد اشتغال است و این گروه باید از سوی دستگاه ها قویا حمایت شود.

وی افزود: در کنار این مهم برخی سرمایه گذاران به دنبال کسب زمین هستند که باید با بررسی کارشناسی نیت واقعی سرمایه گذار مشخص شود.

به گفته بهشتی اردبیل نیازمند پیاده سازی فرهنگ توسعه است و در این راستا باید از فردی که درست فکر می کند و کار دست انجام می دهد حمایت شود.

وی با بیان اینکه زمینه سرمایه گذاری در استان و در کشور به وفور فراهم است، اضافه کرد: با این وجود در برخی مواقع تناقض قوانین و عملکرد دستگاه ها مانع از توسعه سرمایه گذاری می شود.

انجام مطالعات پیش امکان سنجی در اردبیل

معاون برنامه ریزی استاندار  معتقد است ثبات سیاسی و قانونی در کشور چنان که طرح می شود وجود ندارد و به عنوان مثال با تغییر دولت ها سیاست های اقتصادی تغییر می کند.

وی با تاکید به اینکه بخشی از مشکلات سرمایه گذاری در استان به موضوعات کلان کشوری بر می گردد، اضافه کرد: در این خصوص باید فضای سرمایه گذاری مناسب فعالیت سرمایه گذار باشد.

بهشتی معتقد است اینکه برخی سرمایه گذاری ها و دست یابی به ثروت های میلیاردی در ایران با خرید و فروش زمین و طلا اتفاق می افتد تفکرات اقتصادی قرن هفدهم است.

وی تاکید دارد که سرمایه گذاری نوین و مشارکت بخش خصوصی بعد از قرن 18 ارائه شده است و متاسفانه هنوز در کشور جای کار بسیاری دارد.

معاون برنامه ریزی استاندار در ادامه صحبت های خود به تدوین مطالعات پیش امکان سنجی و فرصت های سرمایه گذاری استان اشاره کرد و افزود: دانشگاه ها می تواند بعد از ارائه فراخوان نظرات و پروپوزال خود را ارائه دهند.

به گفتی بهشتی در این مطالعات فرصت های سرمایه گذاری استان در حوزه های مختلف از جمله صنعت و گردشگری گردآوری خواهد شد.