بجنورد- خبرگزاری مهر: نهمین جشنواره تئاتر خراسان شمالی با رقابت پنج گروه نمایشی در مرحله نهایی در محل تالار گلشن بجنورد آغاز شد.

به گزارش خبرنگار مهر، دوشنبه شب با حضور هنرمندان و شماری از مسئولان فرهنگی هنری خراسان شمالی نهمین جشنواره تئاتر این استان در محل تالار گلشن بجنورد آغاز شد و تا نوزدهم شهریور ماه ادامه خواهد داشت.

سرپرست معاونت امور هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی دیشب در مراسم آغازین این جشنواره اظهار داشت: در مهلت ارسال آثار 14 تئاتر به دبیرخانه نهمین جشنواره تئاتر خراسان شمالی ارسال شد که از این تعداد 9 اثر بازبینی و پنج اثر به مرحله نهایی داوری راه یافتند.

ابوالحسن حیدری با بیان این که پنج تئاتر مزبور در مدت این سه روز با یکدیگر به رقابت می پردازند، اضافه کرد: تئاتر"هملت و ما" به کارگردانی مسعود لطفی از اسفراین،"دو یک به نفع بارسلونا" به کارگردانی مهدی کشمیری،"مرگانگی" به کارگردانی محمدشاکری،"زمین می چرخد" به کارگردانی جواد روحانی و"چشم های بسته از..."  به کارگردانی عباس کریمی از بجنورد پنج اثر نمایشی هستند که به مرحله نهایی نهمین جشنواره تئاتر خراسان شمالی راه یافته اند.

وی با اشاره به این که مهران امامی، علیرضا حنیفی و میلاد اکبر نژاد، تیم داوری جشنواره تئاتر امسال استان هستند، افزود: نمایش های برگزیده استانی که در روز پایانی این جشنواره از سوی هیئت داوران معرفی می شوند، به جشنواره منطقه ای راه خواهند یافت.

سرپرست معاونت امور هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی اظهار کرد: تئاترهای راه یافته به مرحله نهایی نهمین جشنواره تئاتر خراسان شمالی از هفدهم تا نوزدهم شهریور ماه از ساعت 10 الی 19 و 30 دقیقه در محل تالار گلشن بجنورد به روی صحنه می روند.